שדולת ארץ ישראל ביריחו

חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת הגיעו הבוקר (ראשון) לבית הכנסת "שלום על ישראל" ביריחו, אמרו סליחות ושמעו תקיעת שופר, וזאת כחלק מסיור השדולה בבקעת הירדן.

חברי הכנסת נכנסו למקום במסגרת שיירה שאובטחה על ידי חיילי צה"ל. השוטרים הפלסטינים עכבו את השיירה למשך זמן מה.

הח"כים שמעו סקירה על מצב בית הכנסת כיום, על ההיסטוריה ועל מצב שוד העתיקות מפי משה גוטמן, מנכ"ל ארגון "שומרים על הנצח".

בין המשתתפים בסיור ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ יואב קיש וכן חברי הכנסת שרן השכל, אמיר אוחנה, יהודה גליק ושולי מועלם.

בסיור משתתפים גם ראשי סניפים של הליכוד ושל הבית היהודי, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחיאני ובכירים נוספים.

יו"ר שדולת א"י, ח"כ יואב קיש, ציין במהלך הסיור, "מדובר באזור בעל חשיבות אסטרטגית עליונה. חובתנו לפעול להרחבת ההתיישבות היהודית בו ובלימת ההשתלטות הערבית החצופה והברברית. אמשיך לפעול נגד השתלטות הערבים על שטחי סי במימון האיחוד האירופי ולחזק ולהרחיב את ההתיישבות היהודית באזור".

יו"ר שדולת א"י, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוסיף "זכות גדולה להוביל סיור של שדולת ארץ ישראל בבקעת הירדן. התחלנו בבית הכנסת העתיק 'שלום על ישראל' ביריחו והמשכנו לאורכה של הבקעה ליישובים ייטב ותומר. 25 שנה אחרי אוסלו אנחנו כאן, אוהבי ארץ ישראל, הגענו לחוש את ההיסטוריה ברגליים, ולהצהיר שעוד לא אבדה תקוותינו, ושוב נשוב לכל חלקי המולדת."

ח"כ שולי מועלם רפאלי ציינה את התרגשותה, "אחרי כעשרים שנה זכיתי לשוב לבית הכנסת שלום על ישראל ביריחו ולומר בהתרגשות גדולה סליחות. יריחו היא המקום הראשון אליו נכנסו בני ישראל, ממול ניצב הר נבו וערבות מואב. זה המקום בו הפכנו לעם. הזיקה הציבורית למקום זה צריכה להיות לפחות כמו זו הקיימת כלפי שכם, שילה ומערת המכפלה. אני מקווה שבשנה הבאה אזכה להתפלל סליחות במקום הזה ברוב עם".

ח"כ אמיר אוחנה הדגיש בדבריו, "ההתיישבות בבקעת הירדן וביו"ש היא החיבור בין עם ישראל לשורשים שלו - זהו התפקיד שממלאים המתיישבים וכולנו צריכים להודות להם כי בלי שורשים - אין עץ שישרוד. עלינו להבהיר: ההתיישבות לא רק שאיננה מכשול לשלום - היא הדרך האחת והיחידה להגיע לשלום באזורינו. כך פעלנו וכך נמשיך".

ח"כ השכל אמרה בסיור,"הגעתי לכאן על מנת לחזק ולהביע את תמיכתי בהתיישבות הניצבת בחזית.
זהו ביקור ראשון שלי בתוך בית הכנסת בירחו, אך את מרבית שירות הצבאי העברתי במכמש, הצופה על יריחו".

"מרגש מאוד לבקר באזור רווי במורשת והיסטוריה יהודית בייחוד בזמן הסמוך לשנה החדשה. נפעל במסגרת השדולה כדי להחיות את התיירות בירחו והבקעה. בנוסף קיבלנו דיווח ותמונת מצב אזורית ונמשיך לפעול לחיזוק האחיזה של מדינת ישראל בכל רחבי ארץ ישראל", הוסיפה.