סלפי עם רעיית הנשיא
סלפי עם רעיית הנשיאצילום: תומר רייכמן

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין אירחה היום (ראשון) בבית הנשיא, כ-30 חיילים בודדים מחטיבת גבעתי להרמת כוסית לכבוד השנה החדשה.

יחד עם רעיית הנשיא ברכה את החיילים גם רעיית הרמטכ"ל חנה איזנקוט. עוד נשא דברים מפקד גדס"ר גבעתי סא"ל עברי אלבז. בין החיילים נכחו עולים אשר עלו בגפם מארצות הברית, צרפת, בריטניה ושוויץ, וכן חיילים חסרי עורף משפחתי.

החיילים הציגו את עצמם וסיפרו על סיבת גיוסם לצה"ל. אברהם, עולה מארה"ב סיפר כי: "כששמעתי על חטיפת הנערים גיל-עד, אייל ונפתלי ז"ל ועל תחילת מערכת 'צוק איתן', לא יכולתי להישאר בארה"ב והחלטתי לעלות ולהתגייס".

רפי, עולה גם הוא מארה"ב, אמר: "תמיד היה לי החלום לשרת בצה"ל". החיילים סיפרו על אחוות הלוחמים, הנתינה הבאה לידי ביטוי בשירות הצבאי, ועל המשפחות המאמצות והקשר החזק שנוצר בין החיילים לבני המשפחות.

החיילים שיתפו גם בקשיים איתם נאלצים להתמודד, אברהם סיפר על קשיי השפה בהם נתקל, "אנשים לא הבינו אותי, וקשה להסביר מה חושבים או מה מרגישים. קשה להתמודד עם קושי כשאתה לא יודע איך להסביר את עצמך," אמר.

נחמה פתחה את דבריה ואמרה: "הרגשתי בסיפורים שלכם שאתם הכבוד של מדינת ישראל. אתם ארץ ישראל היפה. כל אחד מכם הוא סיפור הצלחה ואני גאה בכולכם. זה לא מובן מאליו וכשהקשבתי לכם, התמלאתי גאווה".

בהמשך דבריה רעיית הנשיא הביעה את שמחתה על ההזדמנות לארח חיילים יקרים אלה לפני החג. "לא קל להיות חייל, קשה עוד יותר להיות חייל בודד או חיילת בודדה. לפעמים אנחנו מרגישים שים מפריד בין אהובנו וביננו, והמרחק, גם אם הוא קצר פיזית, הוא עדיין קשה. אני מוכרחה לומר, שהקשיים איתם אתם מתמודדים, עושים אתכם בעיני אמיצים ומיוחדים. קמתם ועזבתם את אזור הנוחות שלכם, משאירים מאחור משפחה, הורים, אחים, סבים וסבתות, חברים וחברות והתגייסתם לצה"ל מבחירה, לעיתים בלי לדעת אפילו את השפה".

נחמה שיבחה את החיילים על כוחות הנפש העצומים שיש בהם, כאשר את רוב מטלות השגרה הם נאלצים לעשות לבד, ועוד קשה מכך, לא תמיד יש את מי לשתף ועם מי להתייעץ.

"הימים האלה שלפני חג, הם ימים של קרבה ושל בית. בימים כאלה קשה במיוחד להיות הרחק מהמשפחה," המשיכה נחמה ואמרה: "הגעגוע גובר, גם הקושי. לשמחתי לכל אחת ואחד מכם יש משפחה שמארחת אותו החג הזה וגם אנחנו בבית הנשיא אומרים בקול: ביתנו – ביתכם, משפחתנו – משפחתכם, אתם לא לבד! אתם החיילים של כולנו. אתם עטופים באהבה ובהערכה של כולנו ואנחנו, עם ישראל, המשפחה שלכם."

נחמה מסרה את ברכותיה להורי החיילים על שגידלו את ילדיהם על ערכי נתינה שליחות וציונות. "אל תשכחו 'מי שחלם גבעתי מי שנשם גבעתי, עם גבעתי הלאה ממשיכים' שתמשיכו גם בשנה הבאה להגן עלינו, אזרחי ישראל, ולשמור על עצמכם," סיימה נחמה את דבריה וברכה בשנה טובה את כל חיילי וחיילות צה"ל.

רעיית הרמטכ"ל, חנה איזנקוט, ברכה גם היא את החיילים והחיילות ואמרה: "אני מאוד שמחה לקחת חלק במעמד הזה יחד אתכם. כאימא לחיילים בשירות סדיר ובמילואים, אני מכירה מקרוב את האתגרים הטמונים בשירות בצה"ל ובשירות קרבי בפרט. ברצוני להביע את מירב הערכה על נכונותכם לשרת, על אף הקשיים בהם אתם פוגשים כחיילים בודדים ולמלא את תפקידי הלוחמה המשמעותיים במגוון רחב של יחידות ומערכים. הנכונות שלכם לתרום ככל יכולתכם תורמת לחיזוק צה"ל ומהווה דוגמא ומופת לרוח השליחות הנדרשת מכלל צעירי ארצנו".