משה כחלון
משה כחלוןPhoto by Alex Kolomoisky/POOL

שופטי בית המשפט העליון דחו היום (א') את העתירה שהוגשה לדחיית ההגרלה הקרובה במסגרת 'תוכנית למשתכן' שתתקיים מחר כמתוכנן.

בשבוע שעבר הוגשה עתירה דחופה לבג"ץ למתן צו על תנאי. בעתירה מתבקש בג"ץ להורות לשרי האוצר והשיכון להסביר מדוע לא פתחו את ההגרלה במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן' גם בפני חברי 'סידרה ב'' אליו נרשמו זכאים חרדים רבים.

בעתירה שהוגשה באמצעות עורך הדין נתן רוזנבלט נכתב כי ''עניינה של עתירה זו נעוצה באפליה חמורה לרעת הציבור החרדי המוסווית תחת תבחינים שונים בהגרלות 'מחיר למשתכן' כשזכאי הציבור החרדי מתקשים להתמודד בהגרלות.

"עקרון שלטון החוק והשיוויון בין האזרחים הינו מנדבכי היסוד של שלטון דמוקרטי, קל וחומר עת מדובר בחלוקת קרקעות ציבור חינם אין כסף. נוצר הרושם, כי הקרקעות מחולקים רק לפי מפתח מפלגתי, בדגש על מצביעים פוטנציאליים למפלגה אשר שני המשיבים (שרי 'כולנו') עומדים בראשה", נכתב בעתירה.

בתשובה שהגישו משרדי האוצר והבינוי והשיכון, נהדפו טענותיו של העותר ונטען כי לטענה לפיה חרדים רשומים בעיקר לסדרה ב' אין ביסוס עובדתי. בדבריהם הוסיפו כי עיכוב בקיום ההגרלה במועד הנוכחי יגרום לפגיעה בזכאי סדרה א'.

"עיכוב הגרלת 12 אלף יחידות דיור למועד לא ידוע יפגע במאמצים להתמודד עם משבר הדיור", כתבו המשיבים. "זהו ציבור שממתין זמן רב להגרלה ולא קנה דירה בשוק החופשי...פתיחת ההגרלה גם בפני חברי סדרה ב' תביא לפגיעה באמון שנתנו בתכנית", הוסיפו.

לדברי שרי האוצר והשיכון, בוצעו פרסומים בעיתונות החרדית אודות שיווק בריכוזים חרדים. "הוחלט כי פרסומים לשני הפרויקטים הללו יתפרסמו גם בעיתונות החרדית וגם בעיתונות המקומית...וזאת בנוסף ולצד פרסום במספר עיתונים יומיים", נכתב בתשובת המדינה.

עם זאת, לא הוצגו נתונים המציגים את הפרסומים לתוכנית כולה במגזר החרדי ובהשוואה לפרסומים הקיימים בציבור הכללי או בקרב מגזרים ייחודים אחרים דוגמת המגזר הערבי למשל.