פרנקו עם רמי כהן ורביב לימונד היום
פרנקו עם רמי כהן ורביב לימונד היוםצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

כשבסגל השחקנים שלהם שלושה זרים בלבד, אחד מהם הוא ג'ף אלן שחוזר לקדנציה שלישית בקבוצה ומגיע מהליגה השניה ומאמן חדש על הקווים בדמותו של דני פרנקו, קיימה היום (ראשון) הפועל ת"א את מסיבת העיתונאים החגיגית שלה לקראת עונת 2017/18 בליגת העל שבכדורסל.

שלושה שבועות לפני משחקם הראשון במסגרת ליגת ווינר סל מול הפועל חולון ושבועיים בלבד לפני משחק רבע גמר גביע ווינר מול היריבה העירונית מכבי ת"א, מקווים האדומים שלא לסיים את העונה כמו שסיימו אותה אשתקד כשלראשונה מאז שבו לליגה הבכירה לא הצליחו להעפיל לשלב הפלייאוף.

שלושה מאמנים עברו בהפועל ת"א עונה שעברה - שרון אברהמי, רמי הדר ורועי חגאי. כולם כשלו ובהפועל החליטו להחזיר לקווים את מי שגדל במועדון, דני פרנקו.

"עברה כבר תקופה מסוימת מאז שאני במועדון עכשיו. זה מועדון שנתן לי הזדמנות להיות מדריך כדורסל בזמנו. אם לא הפועל תל אביב, כנראה שלא הייתי היום מאמן כדורסל. עברתי פה תהליך מאוד ממושך. התפתחתי המון. היו תקופות שניצחנו המון, היו תקופות שהפסדנו. מבחינתי עכשיו זה עידן חדש".

"זה לא דומה למה שהכרתי. הפרצופים ביציע אולי חלק דומים, זה דורות על דורות של אוהדים. לא צריך לספר לי מה זה הפועל תל אביב. אני לא חושב שיש מאמן שלא רוצה לעבוד בהפועל תל אביב. יש מעט מאוד מועדונים שיכולים לתת לך חוויית עבודה כזו. לא הייתי בא להפועל תל אביב אם לא הייתי חושב שהמקום הזה יכול לצמוח", אמר פרנקו בפתיחת מסיבת העיתונאים.

אל הסגל הישראלי שנשאר ברובו הצטרפו רפי מנקו מהפועל אילת, אייל שולמן ממכבי קריית גת ודניאל איידן ששב לקדנציה שניה מקריית גת שירדה אל הליגה השניה.

"מאמן כדורסל צריך לקחת חבורה של שחקים וצריך להפוך אותם ליחידה. הפועל תל אביב זה חתיכת מקום עבודה. אני יכול לדבר בשמי ויש לנו דרך ארוכה לעבור, אבל אני מאד נהנה. אני מקווה שככה זה יימשך. אני לא אוהב להתנתק ממקומות גם אם זה נכון לי. הדבר הכי טוב שקרה לי זה ששאול אייזנברג פיטר אותי בזמנו מהפועל תל אביב. למה? כי התנאים היו קשים אבל לא יצאת מפה. וזה שהוציאו אותי החוצה זה פתח לי את הדלת לקבוצות אחרות".

"עשינו הרבה טעויות, אולי זה טוב שעשינו את כל הטעויות בשנה אחת. זו שנה ראשונה שפתאום הלכנו אחורה: גם בהישגים וגם בתקציב. אני לא מתכוון לחלוק על הדברים, עשינו הרבה טעויות", אמר בפתח דבריו יו"ר המועדון, רמי כהן. "אפשר לשבת ולהסביר, אבל בשורה התחתונה זה נכשל ואנחנו הראשונים שנודה בכך. הדברים העיקריים שלמדנו הם לא להציב בפני עצמנו איזשהן מטרות על, שאם הן לא קורות זה אסון. הייתה לנו קבוצה ששווה מבחינת חומר שחקנים פיינל פור, אבל רצנו אחרי זה באובססיביות, התחלנו לשנות יותר מדי וטעות גררה טעות. למדנו להיות סבלניים, חזרנו לעבוד כמו בעבר, בשקט ובשיקול דעת. התקציב לפני שנה היה 10.2 מיליון שקלים והשנה הוא 9.2 מיליון שקלים. אנחנו רוצים לחזור לצמרת, להיאבק על תארים ולשחק באירופה באופן שוטף", הגדיר כהן.

עוד סיפר כהן, "לפני עשר שנים הקבוצה שהקמנו שיחקה משחק ראשון. נסענו אז לאלקנה שבשומרון ובקושי ידענו איפה זה. אבל הבאנו לשם 700 איש והייתה אווירה של דרבי. הבנו שאנחנו יוצאים לדרך מאתגרת. והנה אנחנו כאן אחרי עשר שנים".

לדברי כהן, לא רק כדורסל והישגים עמדו אל מול עיניי מקימי הקבוצה. "עמדנו בכל האתגרים החברתיים שלנו, החל מפעילויות עם ילדי ביאליק-רוגוזין, פרויקט שהחל עם 20 ילדים והגיע כבר ל-150 ילדים, שהמצטיינים שבהם משחקים אצלנו במחלקה. זה פרויקט שהוא גם מקצועי וגם חברתי שממומן לחלוטין מהעמותה. מחלקת הנוער שלנו נחשבת היום לאחת הטובות בארץ, ולצד זה הקבוצה הבוגרת, שעמדה מהר מאוד ביעדים שלה. אנחנו רוצים לקדם את השחקן הישראלי, אפשר לראות את זה בסגל של השנה. אנחנו רוצים לחזור להציג כדורסל של הפועל ת"א: שמח, אנרגטי, מחויב ומחובר לקהל – ועם זה ללכת עד לאן שזה ייקח אותנו".

בסופו של דבר, אמר יו"ר המועדון רמי כהן, "המטרה היא להיות קבוצה מובילה בליגת העל ואנחנו עובדים על זה. רוצים לשחק כדורסל שמח ואנרגטי".