מצדיעים לכם
מצדיעים לכםצילום: צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

שלושה נכי צה"ל קיבלו הערב (א') את "אות המופת השיקומי" – אות ההוקרה השנתי שאותו מעניק אגף השיקום לנכי צה"ל, שעברו תהליך שיקום יוצא דופן ומנהלים חיים מעוררי השראה.

ועדה ציבורית בראשות השופטת המחוזית בדימוס נורית אחיטוב, המליצה על שלושה נכי צה"ל לקבלת הפרס היוקרתי, ע"פ קריטריונים שנקבעו מראש.

אל"ם שי סימן טוב - מפקד גדוד 12 של חטיבת גולני במבצע 'צוק איתן'. נפצע אנושות במהלך הלחימה בשכונת סג'עייה. למרות הפציעה הקשה, שהצריכה הליך שיקום מורכב ביותר הנמשך גם בימים אלה, הפגין נחישות מעוררת השראה להמשיך בחייו כבן זוג ,כהורה, כמפקד וכאזרח תורם לחברה ולביטחון המדינה. סימן-טוב חזר לשירות בצה"ל ולאחרונה החליט הרמטכ"ל להעלותו לדרגת אלוף משנה.

ענת יהלום רימשון - האישה הראשונה אי פעם שזוכה באות המופת השיקומי. נפצעה במלחמת יום הכיפורים מפגיעת פצצה שהטיל מטוס אויב, במבנה שבו שהתה. הייתה ממקימי עמותת "אתגרים", שמקדמת בעלי מוגבלויות למיצוי יכולת ושילוב חברתי באמצעות ספורט ופעילות אתגרים בטבע. מרתוניסטית אופני יד ומשתתפת בתחרויות בארץ ובעולם ב-11 השנים האחרונות.

נח הרץ - טייס קרב פדוי שבי, שמקדיש את חייו לפעילות ציבורית ומהווה מודל לחיקוי וגבורת הנפש על הגוף. מרצה בנושא התמודדות עם השבי בפני קהלים שונים, בהם תלמידי בתי ספר תיכוניים וחיילי צה"ל. נוהג לבקר פצועי צה"ל בבתי החולים ולעודדם בדרכו האופטימית. נח חזר בתשובה והקים משפחה לתפארת עם 70 נכדים ונינים.

סמנכ"ל וראש אגף השיקום, חזי משיטה, בירך את הזוכים במהלך הטקס ואמר "אתם - ענת, נח ושי מהווים דוגמא ומופת החל מהשירות הצבאי, הנתינה, ההקרבה, השיקום וקיום חיי משפחה למופת, כמו גם המשך תרומה משמעותית לחברה ולקהילה כל אחד בתחומו".

סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, בירך גם הוא את הזוכים ואמר "הוזמנתי לטקס 'מופת שיקומי' אבל נראה לי שהגעתי לטקס מופת אנושי. אנחנו מלמדים את הקצינים הצעירים בבה"ד 1 את המשפט "כמעיין המתגבר", כמו נהר מתגבר. אתם יצרתם את מעיין חייכם להמשך קיומכם וזהו אירוע מרשים בכל קנה מידה.

''אתם ראויים לכל הערכה. אם הייתי רוצה לראות מה הוא מפקד, הייתי רוצה לראות אדם כמותכם. מפקד מוביל, שהולך קדימה כנגד כל הסיכויים ויוצר השראה לכל הסובבים אותו. אני מביע הערכה שמילים לא יכולות לתאר, ומצדיע לכם", הדגיש כוכבי.

את הפרס העניקו לזוכים מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי אדם, סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, סמנכ"ל וראש אגף השיקום חזי משיטה וראש ועדת המופת השיקומי, ונציג ארגון נכי צה"ל נעים עזר.