רגב, לוין וניר ברקת עם ראשי הג'ירו ד'איטליה
רגב, לוין וניר ברקת עם ראשי הג'ירו ד'איטליהצילום: אלי סבתי

"יוזמה חסרת תקדים שהצליחה לראשונה להוציא את הג'ירו מגבולות אירופה ולהביא לכאן את הרוכבים הטובים בעולם"' כך אמרה היום (שני) שרת התרבות והספורט מירי רגב במסיבת העיתונאים החגיגית שהתקיימה במלון 'וולדורף אסטוריה' בירושלים.

במסיבת העיתונאים המיוחדת שהתקיימה בבירה הוכרז רשמית על הגעתו לישראל של מירוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם, מירוץ הג'ירו ד'איטליה.

מדובר בהיסטוריה של ממש כשלראשונה ייצא המירוץ הבינלאומי מגבולות אירופה ויעדו הראשון יהיה בארץ הקודש. המירוץ שיתקיים בחודש מאי, החודש הקבוע למירוץ הבינלאומי, צפוי להביא לישראל מאות מליוני צופים מרחבי העולם.

במסיבת העיתונאים החגיגית נכחו גם שניים מרוכבי האופניים הגדולים בעולם - אלברטו קונטדור הספרדי ואיוון בסו האיטלקי, כמו גם שר הספורט האיטלקי ומשלחת של ראשי הג'ירו ד'איטליה. גם שרת התרבות והספורט מירי רגב, שר התיירות יריב לוין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ומי שאחראי להבאת המרוץ ארצה ונשיא הכבוד של 'Big Start Israel’ סילבן אדמס נכחו באירוע.

במסגרת מסיבת העיתונאים, נחשפו לראשונה כל הפרטים אודות המבצע הלוגיסטי חסר התקדים שצפוי כאן בישראל והיערכות מצד ממשלת ישראל וכלל הרשויות לרכיבה שחולשת על כל מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה.

בשל העניין הרב שיוצר מירוץ האופניים בעולם כולו, שלושת ימי הרכיבה הרשמיים בישראל, ישודרו בשידור חי בערוצי הספורט המובילים בעולם ולמאות מליוני צופים אשר ייחשפו לא רק למירוץ, אלא לנופיה, לחופיה ולאנשיה של מדינת ישראל אשר מקבלת הזדמנות יוצאת דופן להתמקם בקדמת הבמה העולמית כמדינה ספורטיבית וכיעד תיירותי אטרקטיבי.

דניאל בנעים הבעלים ומנכ״ל קבוצת קומטק האמון על ארגון המרוץ בישראל ועל אירוח המשלחת המקדימה בימים אלה בישראל, אמר כי "מדובר באירוע בסדר גודל המתרחש לעיתים נדירות בישראל וש'ישים אותנו על מפת הספורט העולמית' בענק. אני גאה ומתרגש לארח כאן את המשלחת של ה'Big Start ' אנחנו עומדים בפני מספר חודשים עמוסים בפעילות והכנות ואני משוכנע כי אזרחי ישראל יזכו ליהנות במאי הקרוב מחוויה יוצאת דופן המשלבת בין אנשים, תרבויות והרבה מאוד רוח ספורטיבית."

מירוץ הג'ירו ד'איטליה שנמשך לרוב 21 ימים, על פני למעלה מ-3,000 ק"מ של רכיבה, צפוי להתפרס על פני חלקים גדולים מרחבי ארצנו וליצור, כמובן, גם עומסי תנועה כבדים בתחילת חודש מאי 2018. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שלא כל המירוץ יערך בישראל אלא רק חלקים ממנו כדוגמת שלב ההזנקה.

השרה רגב אמרה במהלך מסיבת העיתונאים כי "זוהי זכות גדולה שלנו, להיות מדינה מארחת לאירוע ספורטיבי כל כך חשוב וגדול. אני קוראת לכל אוהבי המירוץ, להגיע הנה לישראל - האמינו לי, מעולם לא צפיתם בחלקת אדמה כה קטנה - במגוון עצום כזה של נופים, אתרים היסטוריים ומקומות קדושים עבור מיליארדי מאמינים בדתות השונות".

עוד אמרה רגב, "המסע שלכם רוכבי האופניים בשבילי ארץ הקודש שלנו, יהפוך לא רק למרוץ ספורטיבי אלא למסע בזמן בין תקופות מרתקות שידעה הארץ הזו מזה אלפי שנים. אני בטוחה שזו תהיה חוויה מרגשת ומרתקת עבור כולכם. שנה טובה. מחכה לכם בשנה הבאה בירושלים".

שר התיירות יריב לוין אמר במסיבת העיתונאים, "אנו מציינים השנה שנת שיא בתיירות לישראל, וכחלק מהמהפכה השיווקית של ישראל כיעד המתאים לקהל הרחב, לפנאי, לנופש, לחופשה ולטיול, אנו מביאים לכאן את הג'ירו ד'איטליה, המרוץ המרהיב שיחשוף את הנופים המדהימים של ישראל, את אתרי התיירות ואת מזג האוויר המושלם שלנו למאות מיליונים של צופים בקרוב ל-200 מדינות ברחבי העולם".

במסיבת העיתונאים חשף השר לוין את הקמפיין השיווקי של המשרד שבראשותו שילווה את הג'ירו בישראל. "מטרת הקמפיין למנף ברחבי העולם את ישראל כיעד תיירותי אטרקטיבי. צילומי הנוף המרהיבים של ישראל יתנו תנופה נוספת לקמפיינים שלנו בעולם ואני משוכנע כי יביאו לגידול נוסף בתיירות לישראל".