''לוקח אחריות חברתית''
''לוקח אחריות חברתית''צילום: התעוררות

סגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ' נפגש לקראת ראש השנה עם תושבי מזרח ירושלים, בהם יו״ר תנועת 'לך ירושלים' מאור צמח, הרב שמואל מורנו, יו״ר פורום צעירי מזרח ירושלים יאיר דן ומוכתר צור באהר רמאדן דבאש.

במהלך הסיור והפגישה דנו הנוכחים על גיבוש דרכים לעבודה משותפת של יהודים וערבים הגרים במזרח ירושלים, סביב סוגיות הליבה המשותפות כגון חינוך, תשתיות, סובלנות ומלחמה בקיצוניים. בסיום הפגישה סיכמו כל המשתתפים על המשך עבודה משותפת.

ברקוביץ', יו"ר תנועת התעוררות, אמר במהלך הסיור כי ''האחריות שלנו על השטח במזרח ירושלים לא מומשה במלואה ולכן כעת עלינו לקחת אחריות חברתית, כלכלית ותשתיתית הכוללת גם את אכיפת החוק במזרח ירושלים.

״צריך להניע מהלך דרמטי של השקעה בתשתיות ובחינוך ע״י תכנית אסטרטגית רב שנתית שתשווה את הפיתוח האזורי והשירותים בכל חלקי העיר בלי קשר לדת או מוצא", ציין דגן ראש העיר. ''אם נניח את הסוגיה המדינית בצד ונתרכז בחיי היום יום בירושלים נוכל לייצר חזית רחבה שתחל באנשי הימין המשפיעים בעיר ותסתיים באנשי השמאל והתושבים הערבים מנגד מתוך הבנה שכולנו שותפים לאחריות למצבה של מזרח ירושלים״.

יו״ר פורום צעירי מזרח ירושלים, יאיר דן, אמר כי למרות שהריבונות הישראלית במזרח העיר הוכרעה, שום ריבונות לא תבוא לידי ביטוי אם לא יהיה טיפול אמיתי בסוגיה החברתית והאנושית במזרח ירושלים, כלשונו. ''אני שמח שעופר לוקח אחריות חברתית חשובה מאין כמותה ואירתם לסייע ככל האפשר על מנת שיצליח''.

יו"ר ארגון "לך ירושלים" מאור צמח אמר כי ״אחדות ירושלים וריבונות ישראל במזרח ירושלים מחייבת אותנו לשיח בין מגזרי וליצירת שיתופי פעולה עם תושבים ממזרח העיר. לדרוש ריבונות זה חינוך איכותי, שיפור בתשתיות העמקת פעולות רווחה״.

מוכתר צור באהר ראמדן דבש סיכם באופטימיות את המפגש ואמר ”אנחנו לא מחפשים אהבה אנחנו מחפשים פיתרון אמיתי אנושי למזרח ירושלים. כולנו בני אדם - יהודים וערבים. על סדר היום צריכות להיות הסוגיות החברתיות: בנייה של גני משחקים לילדים, שיתוף ]עולה בתשתיות ועוד. אני אופטימי ובעד שיתופי פעולה לקידום העיר ירושלים״.