ג'רלס. שוב נתן את הטון אצל האלופה
ג'רלס. שוב נתן את הטון אצל האלופהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

שבועיים לפני משחקה הרשמי הראשון לעונת 2017/18 בכדורסל הישראלי, כשתתמודד במסגרת רבע גמר גביע ווינר סל מול עירוני נהריה, השיגה הערב (שלישי) האלופה החדשה-ישנה הפועל ירושלים את ניצחונה הראשון במסעה למשחקי ההכנה בספרד.

אחרי שהובסה במשחק הראשון במסגרת טורניר ההכנה בחטאפה בידי אסטודיאנטס בתוצאה 76:106, והפסידה בכבוד לבאסקוניה בתוצאה 77:81, הערב האלופה הצליחה לנצח יריבה ספרדית ראשונה במסע משחקי ההכנה שלה כשגברה על סראגוסה בתוצאה 70:81.

האדומים, להם מחכים עוד שני משחקים במסגרת משחקי ההכנה שלהם באירופה, ניצחו את סראגוסה שסיימה את העונה שעברה בליגה הראשונה במדינה כמעט בירידת ליגה, לא יריבה קשה במיוחד וכשהאלופה כמעט בסגל מלא מלבד טרנס קינזי שסובל מפציעה בגב ועדיין לא נמצא כשיר.

כבר מהרגע הראשון במשחק ניצלו הירושלמים את חולשתם של הספרדים בתוך הצבע ולאחר ארבע וחצי דקות הובילו אלה בבטחה עם 16:2. לאחר 10 דקות ראשונות של משחק הראה לוח התוצאות 23:15 לזכות האורחים מארץ הקודש.

ריצת 9:2 בהובלת אוסטין דיי בפתיחת הרבע השני, העלו את ההפרש שוב לדו-ספרתי ושלשה של בר טימור הורידה את שתי הקבוצות להפסקת המחצית כשהירושלמים מובילים בפער של 14 נקודות הפרש, עם 51:37.

שניים מהזרים הבולטים של האלופה בעונה שעברה, קרטיס ג'רלס וג'רום דייסון המשיכו להראות את יכולותיהן הגבוהות בקליעה מחוץ לקשת השלוש והפער כבר הגיע לכדי 19 נקודות עם 59:40.

ברבע האחרון איפשר מאמנם החדש של הירושלמים, היווני קציקאריס מנוחה לשחקנים בכירים רבים, וריצת 2:13 של הספרדים המקומיים מיזער נזקים לקראת סיום המשחק בסופו הירושלמים רושמים ניצחון ראשון במסגרת משחקי ההכנה שלהם בספרד עם 81:70.