עני ממעש, פורטל
עני ממעש, פורטלצילומסך

⁠⁠⁠⁠⁠אחד מקטעי התפילה הבולטים ביותר בתפילת ראש השנה בנוסח אשכנז, הוא ללא ספק "הנני עני ממעש", לכן, אך טבעי שהסיפור שמאחורי השיר הזה בביצוע הזה, מרתק ומרגש:

פורטל מספר, שתמיד סקרנה אותו התכונה שמסביב לקטע התפילה הזה. "אני זוכר את תפילת ראש השנה בבית הכנסת בקיבוץ בו גדלתי, כשהחזן התכונן לתפילת "הנני העני ממעש", הקהל היה נרעש ונפחד ממש כמו מילות השיר, החוויה שעוברת היא מצד אחד של שקט ומתח ומצד שני הצעקה והדרמה של החזן.

זו חוויה שאי אפשר לשכוח וכשנגשתי לעיבוד של התפילה הזאת מצאתי שאני מצליח להעביר חלק מהחוויה הזו דווקא באמצעות כלים מהמזרח, תוף האודו מזכיר את דפיקות הלב של החזן והנאי (חליל תורכי) צועק את הצעקה של החזן".

לאחר שהשיר הוקלט, התלבט פורטל האם להוציא את השיר, הרי מדובר בחומר רגיש ביותר. פורטל החליט לשלוח את השיר לחזן ביישוב בו גדל ולתת לו להחליט. שבועיים שלמים שמע החזן את העיבוד שוב ושוב עד שחזר וסיפר שהתרגש מאוד מהביצוע ושהעיבוד הצליח להעביר את החוויה האישית שלו לתוך השיר. השיר נמצא באלבום וכעת זוכה לגרסת וידיאו קליפ.

"הנני" הוא שיר נוסף מתוך אלבום ומופע "אלול" המוקדש לימי אלול ועשרת ימי תשובה הגדושים בחוויות רוחניות. המופע "אלול" שמובילים השניים, כבש במות והגיע לכל קצוות הארץ עם 'פיוטים ותפילות, ממזרח וממערב'.

ההרכב המוזיקלי שלהם כולל נגנים המתמחים בכלי נגינה מסורתיים מהמזרח הרחוק וכוללים עוּד, בָּנְסורי קָּמַנְצָּ'ה וכלים פרסיים וטורקיים לצד תופים, פסנתר ונגיעות אלקטרוניות. ההרכב הייחודי הופיע רק לאחרונה גם בפסטיבל הכלייזמרים והיווה אטרקציה מוזיקלית מרגשת של ממש.