טהרן
טהרןצילום: אייסטוק

איראן הודיעה הבוקר (שבת) כי ביצעה בהצלחה ניסוי בטיל הבליסטי החדש שלה "חורמשאר", טיל המסוגל להגיע לטווח של 2,000 קילומטרים ולשאת כמה ראשי נפץ.

לא ידוע מהיכן שוגר הטיל ומתי בדיוק נעשה הניסוי. לפי התקשורת האיראנית, זהו כבר הטיל השלישי של טהרן שיכול לצלוח 2,000 קילומטר.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס עם צאת השבת לשיגור הטיל האיראני."הטיל הבליסטי ששוגר על ידי איראן הוא לא רק התגרות והתרסה כלפי ארצות הברית ובעלות בריתה בהן ישראל - וניסיון לבחון אותן - אלא גם הוכחה נוספת לשאיפות האיראניות להפוך למעצמה עולמית ולאיים לא רק על מדינות המזרח התיכון, אלא על כל מדינות העולם החופשי. דמיינו מה יקרה אם איראן תשיג נשק גרעיני. לשם היא חותרת. אסור לתת לזה לקרות".

ביום שלישי נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם וביקר את הסכם הגרעין שחתמו המעצמות מול איראן: "אמרתי שכשהסנקציות יוסרו איראן תתנהג כמו נמר שיצא מכלוב, זה בדיוק מה שקורה. אלה שמגנים על הסכם הגרעין עם איראן, הגנו על ההסכם מול קוריאה הצפונית. כולנו ראינו מה קרה. הפתרון הוא לשנות אותו או לבטל אותו. אנחנו צריכים לעצור את איראן מפיתוח טילים בליסטים".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בנאומו באו"ם כי הסכם הגרעין מול איראן הוא בושה לארה"ב. "ההסכם עם אירן הוא אחד הגרועים ביותר והחד צדדיים שארה"ב עשתה, אני לא חושב ששמענו את הסוף בנושא", ציין טראמפ.