הכוחות הישראלים במקסיקו

שר הביטחון אביגדור ליברמן שוחח ביום שישי עם מפקד משלחת החילוץ של צה"ל למקסיקו, אל"מ (מיל') דודי מזרחי והתעדכן ממנו על פעילות המשלחת.

במהלך השיחה אמר שר הביטחון ליברמן: "התקשרתי לומר לכם יישר כוח. להיות בראש השנה במקסיקו ולא עם המשפחות שלכם - אני פשוט מעריץ של כל אחד מכם. כשמדברים על הישראלי היפה אתם הדוגמא לכך. להיות שם בראש השנה, בשבת - אתם אנשים מיוחדים.

אני מקבל תגובות ממקסיקו לפעילות שלכם, שאפו. יצרתם הד חיובי מאוד, הד אדיר. תודה רבה לך ולכל המשלחת על כל מה שאתם עושים ותורמים. אני מוריד את הכובע בפניכם. תמסור בשמי לכל אחד, שאנחנו פשוט מעריכים ומעריצים אתכם".

אל"מ (מיל') מזרחי אמר, "המשלחת מונה 70 איש, והחלק הארי של המשלחת הוא אנשי מילואים. עזבנו את הבית בערב החג באהבה גדולה. תמיד ניתן עדיפות למשימה לאומית כזו, והזכות להציל חיים גם אם זה במרחק של אלפי קילומטרים מהבית. הצוותים נמצאים בשטח. אתמול עבדנו על מספר אתרים מאוד גדולים, והיום אנחנו ממשיכים בשני אתרים גדולים, משרדים ובית ספר. אני לא זוכר אחר ורע לתהודה כפי שיש לפעילות שלנו. כשאנחנו מגיעים לאתר אנשים עומדים ומוחאים לנו כפיים. הבאנו לכאן את שיא הטכנולוגיה. כבוד גדול עבורנו להיות חלק מהמאמץ הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בצאת השבת שיחת טלפון עם שגריר ישראל במקסיקו יוני פלד, ועם מפקד משלחת החילוץ של ישראל, אל״מ דודי מזרחי.

נתניהו אמר להם, "שנה טובה לכם. מה שאתם עושים זו מצווה. אתם מאירים את אורה של ישראל בעולם, באור גדול. זה חשוב הומניטרית, וגם כדי שיראו את ישראל האמיתית. אתם מביאים הרבה גאווה למדינת ישראל. שאו ברכה, חזרו הביתה בשלום. שנה טובה וחתימה טובה".