דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

כמו בישראל ובמדינות רבות, גם בארצות הברית קיימת מסורת ארוכת שנים במסגרתה מגיעות אלופות הליגות הבכירות לטקס מסורתי בבית הנשיא.

הגעתה הצפויה של אלופת ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, גולדן סטייט עוררה סערה גדולה בארצות הברית כולה. שחקני הקבוצה בה ישחק החל מהעונה הקרובה כוכב נבחרת ישראל בכדורסל, עומרי כספי, נחלקו בדעתם האם להגיע לטקס המסורתי או להחרימו.

שחקני האלופה ביקשו להחרים את הטקס המסורתי לאחר התבטאויות גזעניות רבות של טראמפ במהלך מסע הבחירות שלו, ומי שיצא בעיקר כנגד הביקור המסורתי הוא כוכבה של הקבוצה - סטף קרי.

קרי התבטא לא פעם נגד טראמפ, עוד במהלך מסע הבחירות של הנשיא הנבחר, כשהתבטאות אחרונה שלו בנושא הייתה בימים האחרונים ביום תקשורת שערכה הקבוצה בקליפורניה. "הדעות שלי בנושא נותרו כשהיו", אמר קרי. "אני לא רוצה ללכת לבית הלבן. זה בסיס הדברים שאני מאמין בהם. אם זה היה תלוי רק בי, הדיון בנושא אם ללכת או לא היה די קצר".

ההתבטאות של הכוכב האמריקאי הגיעה אל הנשיא טראמפ וזה בתגובה הודיע נחרצות כי ההזמנה מבוטלת. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ: "להגיע לבית הלבן זה כבוד גדול לקבוצה אלופה. סטפן קרי מהסס האם לבוא, לכן ההזמנה מבוטלת!".

מי שלא נותר חייב הוא יריבו הגדול של קרי, לברון ג'יימס, כוכבה של סגנית האלופה קליבלנד קאבלירס. גיי'מס שנחשב ליריב ספורטיבי של קרי, הפעם יצא להגנת חברו ולצידו במאבק מול הנשיא טראמפ ובתגובה לציוץ של הנשיא האמריקאי, כתב כוכב קליבלנד, "יא כלומניק! סטפן קרי כבר אמר שהוא לא מגיע! אז אין שום הזמנה. להגיע לבית הלבן היה כבוד גדול עד שאתה הופעת!".

גם חברם למקצוע עד לא מזמן, שחקן העבר האגדי קובי בריאנט צייץ נגד הנשיא הנבחר: "נשיא שרק השם שלו מייצר פילוג וזעם. האיש שדבריו מעוררים מחלוקת ושנאה לא יכול 'לעשות את אמריקה גדולה'".

הדבר עורר סערה גדולה בעולם הספורט האמריקאי ולא רק בכדורסל. גם כוכבי ליגת ה-NFL, ליגת הפוטבול האמריקאית הנחשבת לטובה ביותר בעולם זכו לתגובה שנויה במחלוקת של הנשיא טראמפ. באירוע באלבמה, יצא טראמפ כנגד שחקני ה-NFL שהחליטו בתקופה האחרונה ללכת בדרכו של קולין קפרניק ולכרוע ברך או לשבת במהלך ההמנון האמריקאי לפני המשחקים, כחלק מהמאבק למען השחורים במדינה.

באירוע באלבמה אמר טראמפ, "האם לא הייתם אוהבים לראות את הבעלים של קבוצות ה-NFL, כשמישהו לא מכבד את הדגל שלנו, אומרים 'תעיפו אותו מהמגרש עכשיו. החוצה. הוא מפוטר, הוא מפוטר".

קומישינר ה-NFL רוג'ר גודל פרסם תגובה לדברי הנשיא כשאמר, "הליגה שלנו והשחקנים שלה נמצאים במצב הטוב ביותר שלהם כשהם מנסים לייצר אחדות באומה ובתרבות שלנו. אין דוגמה טובה לכך מאשר ההירתמות של הקבוצות והשחקנים לאור האסונות שפקדו אותנו בחודש האחרון".

לדברי גודל, "הערות פוגעניות כמו אלה של הנשיא מראות חוסר כבוד לליגה, למשחק הנהדר שלנו ולשחקנים וחוסר הבנה של העוצמות שיש לקבוצות ולשחקנים שלנו, שמייצגים את הקהילות שלהם".