המתקפה השמרנית על הפמיניזם צוברת תאוצה בארה"ב. פרשנית רשת "פוקס ניוז", טומי לארן, תקפה אתמול (שישי) את הממסד הפמיניסטי על כך שהוא מאפשר לתקוף ולהשפיל נשים ימניות ושמרניות.

העילה למתקפה: התקשורת הרבתה לעסוק השבוע בשמלה ורודה אותה לבשה אשת הנשיא, מלניה טראמפ, באירוע שערך האו"ם בכדי לדון בתופעת הבריונות ברשת. לדעת עתונאים שונים, השמלה תפוחת השרוולים שיוותה לאשת הנשיא מראה מוזר.

לארן ציינה שזו לא המתקפה הראשונה על מלניה טראמפ ועל נשים שמרניות, שהממסד הפמיניסטי מתעלם ממנה. לדוגמה, מגישת הטלוויזיה צ'לסי הנדלר הכריזה שלא תזמין את מלניה לתוכניתה משום שהיא "בקושי יודעת אנגלית".

לארן מנתה מספר מתקפות מכוערות על דוברת הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, על יועצת התקשורת הבכירה של הנשיא, קלי-אן קונוויי, ועל בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ. "אם הנשים האלה היו שמאלניות", טענה, "הן היו מקבלות תמונת שער במגזין 'ווג'. היו מעלים אותן על נס ומעניקים להן עיטור-על פמיניסטי".

המתקפה על התנועה הפמיניסטית בארה"ב הולכת ומתעצמת משום שהשמרנים הבינו שהתנועה הזו מאפשרת לשמאל לקבל כוח פוליטי עצום. המועמדת הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, הילרי קלינטון, ביססה את מסע הבחירות שלה על עצם היותה אישה, והאמינה שעובדה זו תספיק בכדי להביס את דונלד טראמפ. השמרנים טוענים כי הפמיניזם מסית נשים נגד הגברים ונגד מוסדות החברה באמצעות תעמולה כוזבת, וכי הפמיניסטיות המובילות כלל אינן מעוניינות בטובת הנשים.

הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה