סתימת פיות. יו"ר עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי
סתימת פיות. יו"ר עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן אריצילום: דוברות 'עוצמה יהודית'

מנכ"ל עיריית לוד הורה להנהלת מרכז הפיס בלוד לבטל כנס של עוצמה יהודית ולהפר חוזה שנחתם עם התנועה.

הכנס היה אמור להתקיים בבית ספר אורט, במרכז הפיס, כאשר אנשי עוצמה יהודית חתמו עם חוזה עם הנהלת המקום ובחוזה נכתב מפורשות כי מדובר בכנס של תנועת עוצמה יהודית.

פעילי עוצמה החלו לפרסם את הכנס, אך לפני מספר ימים פנתה המנהלת האדמנסטרטיבית של המרכז לרכז השטח של עוצמה יהודית צבי סוכות והבהירה לו שמנכ"ל העירייה התערב והורה להפר את החוזה.

בשיחה נשמעת המנהלת האדמנסטרטיבית הגברת לאה חגואל, כאשר היא מבשרת לרכז השטח שהכנס יבוטל תוך שהיא אומרת:"אני דיברתי עם הרשות, עם מנכ"ל העירייה ואין לי אישור לעשות את זה .. אמרו לי אני מבצעת..."

רכז השטח שאל את חג'ואל האם יש סיבה כלשהי והיא השיבה, "אין לי מושג... אמרו לי לא לבצע לא לקיים ואני עושה את זה....".

רכז השטח עוד הספיק לטעון שמדובר בהפרת חוזה, והפרת החוק, וחגואל השיבה, "יש מעלי אנשים.. יש את הרשות ואת רשת אורט... אתה צודק בכל מה שתגיד אבל אני קיבלתי הנחיה לא לקיים ואני חייבת לבצע אותה".

בתגובה לביטול הכנס הודיעו אנשי עוצמה כי הכנס יתקיים ביום שני בכל מקרה בעיר לוד, והוא יערך בגן "גנדי", במרכז העיר.

יו"ר עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, אמר, "מדובר בסתימת פיות, לא קשה לנחש מה היה קורה אם היה מדובר בביטול כנס של הרשימה המשותפת או מר"צ , מנכ"ל עיריית לוד פועל ממניעים פוליטיים ואנחנו נגיש תביעה נגד האולם ונגד הרשות במאות אלפי שקלים. יחד עם זאת, לא נכנע, לא נסתום את הפה, וביום שני הקרוב בגן גנדי נקיים כנס של תנועת עוצמה יהודית על אפם וחמתם של כל שונאי ישראל וכל אלה המבקשים לסתום פיות" .

עו"ד איתמר בן גביר, אף הוא מראשי עוצמה יהודית, אמר "מרכז הפיס והנהלת אורט פועלת בניגוד לחוק וגרמה נזק רב לתנועת עוצמה. מעבר לשאלה החוקית ועניין הפיצוי הכספי אותו נתבע בבית משפט עולה סוגיית ההשתקה וסתימת הפיות שבעיריית לוד מבקשים לעשות דווקא לתנועה שקוראת לאהבת ישראל ומעודדת את אויבי ישראל להגר לארצותיהם".

מנכ"ל העירייה מסר לערוץ 7, "המבנה שבו אמור היה להיות הכנס נבנה בתקציב מפעל הפיס ועל פי החוזה מולם אסורה פעילות פוליטית במקום זה".