השתלטות זוחלת על ערכי הטבע
השתלטות זוחלת על ערכי הטבעצילום: ללא קרדיט

חופשת ראש השנה נוצלה על ידי ערבים מהכפר דיר ע'סנה להשתלטות על אחד מהמעיינות היפים ביהודה ושומרון, "המעיין הכחול".

מדובר במעיין עם ספיקת המיים הגבוהה ביותר בשומרון ונמצא בקרבת הישובים בית אריה ופדואל, באחד מיובליו של נחל שילה ובקרבת שמורת הטבע של מצוקי נחל שילה.

לפני כשנתיים נתקלו ניסיונות של מתנדבים ומומחי מעיינות יהודים לשקם את בריכת המיים הסמוכה למעיין באלימות של ערבים שהגיעו למקום, התפרעו והרסו עם טרקטורים את הבריכה ששוקמה.

ראש מועצת בית אריה אבי נעים פנה בזמנו בתלונה לראש המנהל האזרחי וליחידת הפיקוח אך עד היום לא בוצע דבר.

"מדובר בהשתלטות זוחלת של הערבים על האדמות ועל ערכי הטבע ששייכים לכולם. זה התחיל עם פולש ערבי שבנה בוסתן באמצע ערוץ הנחל, זה המשיך עם שתילת עצים לאורך הערוץ וכעת מדובר בהשתלטות על המעיין. אני דורש מגופי האכיפה והפיקוח של רט"ג והמנהל האזרחי לבצע הריסה מיידית של כל הפלישה וההשתלטות העויינת", אמר אבי נעים.

כאמור בימים האחרונים הגיעו הערבים למקום, קבעו שלט של הרשות הפלסטינית, אטמו את הבריכה המקורית ובנו שוקת לעדרי הצאן שלהם. הדבר נעשה על ידי תושבי הכפר דיר ע'סנה העוין ובשיתוף ערבים ממזרח ירושלים עם תעודות זהות כחולות ובעלי כלי רכב עם מספר צהוב.

"הטבע שייך לכולם והחדרת העניין הלאומני בנושאים של מעיינות, ארכיאולוגיה וערוצי נחלים , מוכיח עם מי יש לנו עסק. הערבים מנסים לממש את 'תורת השלבים' של ההשתלטות בכוח על כל מטר אדמה ולנו אסור לעמוד מנגד. אני מצפה שמנהל האזרחי יהיה יעיל לפחות באותה מידה שהוא פועל כנגד יהודים, יגיע למקום, יהרוס את מה שנעשה שלא כחוק ויאפשר את שיקום הבריכה עבור כל המטיילים"