נאחז בדף בציפורניו. גיא לרר
נאחז בדף בציפורניו. גיא לררצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מגיש הטלויזיה גיא לרר התייחס בצהריים (ראשון) בפוסט מפורט להחלטתו לעזוב את ערוץ 10, בו הגיש במשך שנים את התכנית "הצינור", וכן לתביעה שהגיש נגדו הערוץ בשבוע שעבר.

נזכיר כי הערוץ פנה לבית המשפט וטען כי לרר מתנהל "בכוחנות" כאשר הוא מסרב להעביר לידי הערוץ את ניהול דף הפייסבוק הנושא את השם "הצינור", ואשר ליווה את התכנית במשך שנות קיומה.

מדובר בדף עם מספר האוהדים הגדול ביותר בשפה העברית, ככל הנראה. מספר אוהדי הדף בפייסבוק חצה את רף מיליון האוהדים.

לרר מחזיק אצלו את ניהול הדף, וטוען כי הדף שייך לו אישית, בעוד בערוץ 10 סבורים שהדף צריך להמשיך לשמש את התוכנית, אותה מגיש כעת טל ברמן. התביעה נגד לרר הוגשה לבית הדין לעבודה. את ערוץ 10 וחדשות 10 מייצג בתביעה זו עו"ד יגאל ארנון.

לרר הבהיר מנגד בפוסט שפרסם היום כי איננו מתכוון לוותר על עמוד הפייסבוק, אותו הקים וטיפח באופן עצמאי.

"כפי שכל עוקבי הדף הזה יודעים, רק חלק קטן מתכני העמוד הזה קשורים בתכנית הטלוויזיה עם השם הזהה. לצד התוכן הבידורי שלו, הדף הפך לאחד המוקדים הגדולים ביותר לפניות ציבור במצוקה. מיליוני התיוגים של אזרחים שמרגישים לבד מול מערכות גדולות מהם, הם מבחינתי לא רק סיבה לקום לעבודה – אלא גם סיבה לחיות", ציין לרר.

לרר הוסיף וסיפר, "פעם אחת, יצאתי מחדר העבודה שלי בוכה. אשתי נבהלה ושאלה אותי מה קרה. ראיתי פוסט של קשיש שחי בדיור הציבורי בתנאים לא תנאים. המקרה הזה מביא לדמעות בפני עצמו, אבל אז ראיתי עשרות מגיבים, כמעט רוב בפוסט הספציפי הזה שפשוט מתייגים את פייסבוק הצינור. אז כן, בכיתי מהמקרה עצמו אבל גם מהבנת הנטל על הכתפיים שלנו והמעמסה שהוא מייצר בלב. בהתחלה נבהלתי, אחר כך התרגשתי, אחר כך הבנתי שאני אסיר תודה על כך. ואז התקשרנו לעמידר".

"על הקהילה שבניתי בעשר אצבעותיי אני לא הולך לוותר", הדגיש לרר. "התביעה מערוץ 10 פילחה את ליבי כיוון שאני יודע שהם יודעים היטב מדוע דף הפייסבוק שייך לי. בימים הקרובים מבטיח לפרט הכל ובכל מקרה שידעו: אני הולך להיאחז בקירות הדף הזה בציפורניי. זהו מפעל חיי. אני מקווה שאתם איתי".

בנוגע להחלטה לעזוב את ערוץ 10 מציין לרר, "נתבקשתי לערוך שינויים בתכנית. הכיוון היה לעבור לבידור הקליל יותר, לפאן. אל תחפשו משמעויות נסתרות או רמיזות לצנזורה. ההחלטה הזו מקצועית לחלוטין ומקובלת לחלוטין. דווקא בגלל העובדה שהמקום משופע בכוכבי חדשות שאני יכול ביום טוב לראות להם את הקרסוליים - אחרי העזיבה של גיא פינס הפור נפל עליי כמי שצריך להיות האתנחתא הבידורית. אני אוהב חומרים מבדרים ומצחיקים ואמשיך להביא גם כאלו, אבל כשאני קם בבוקר ומסתכל במראה אני רואה אדם שסדר היום שלו הוא אחר. אני רואה אב לילדה שיש בו יצר תיקון שקצת קשה לשלוט בו. המאבקים שניהלנו היו קשים אבל הם גרמו לי לצאת מהבית מלא וטעון אנרגיה – ולחזור הביתה בידיעה שזו דרך החיים היחידה שאפשרית בשבילי".