מרקל והרב גולדשמידט
מרקל והרב גולדשמידטצילום: ארכיון ׳ועידת רבני אירופה׳

נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ ורבה של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט, מברך את אגנלה מרקל שנבחרה היום (ראשון) לכהונה רביעית בתפקיד קנצלרית גרמניה.

לדברי הרב גולדשמידט, מרקל היא המנהיגה האחראית של העולם המערבי כיום ותקוותה של אירופה.

הרב הזכיר כי ''מרקל קיבלה לפני ארבע שנים את הפרס על שם הרב הלורד יעקובוביץ של ׳ועידת רבני אירופה׳ בטקס מיוחד בבית הכנסת הגדול של אירופה בבריסל, כהוקרה והבעת תודה של יהדות אירופה על עמידתה האיתנה על זכויות היהודים לחופש הדת ובמיוחד בסוגיות השחיטה וברית המילה ובתמיכתה בקהילה היהודית.

''בחירתה של מרקל מחדש מחזק את יציבותה של אירופה ושל הקהילה היהודית הגרה בה", הדגיש גולדשמידט''. ''עלינו גם לדעת כי עתיד ההסכם עם איראן בנוגע לתוכנית הגרעין וכן יחסה של אירופה לישראל תושפע במידה רבה על ידי מדיניות גרמניה, המדינה המובילה באיחוד האירופי''.

הרב גולדשמידט גם התייחס להתחזקות הימין הקיצוני בבחירות לפרלמנט בגרמניה: מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" קיבלה לפי המדגמים 13.5% מהקולות ותהיה המפלגה השניה בגדולה במדינה.

''אנו מוטרדים כמו כל אירופה מכך שהימין הקיצוני בפעם הראשונה מאז תום מלחמת העולם השניה נכנס לפרלמנט הגרמני, על רקע מדיניות ההגירה והתקפות הטרור שאירעו בגרמניה. עם זאת אנו מקווים שהממשלה שתקום תצליח להתמודד עם האתגר הזה וללחום בתופעת הגזענות והשכחת השואה הרווחת במפלגה זו'', אמר הרב.

מרקל מצביעה
מרקל מצביעהצילום: רויטרס

גם ''איגוד הרבנים גרמניה'' ברך את הקנצלרית אנגלה מרקל, וכינה אותה ''ידידת הקהילה היהודית והעם בישראל''.

''אנו בטוחים שהיא תמשיך בדאגתה הכנה ליהודי גרמניה, כשווים בין שווים, ובידידות האמיצה שלה עם מדינת ישראל", אמרו הרבנים והדגישו כי הם ''עוקבים בדאגה רבה אחר המדגמים המנבאים הישג חסר תקדים למפלגה הקיצונית, שחרטה על דגלה גזענות ושנאה לזרים.

''אנו בטוחים שהעבר הנורא של גרמניה לא יסור מעיניהם של ראשי 'אלטרנטיבה לגרמניה' ומקווים שהלך הרוח בגרמניה של ימינו, שהיא מדינה סובלנית ואוהבת אדם, לא ישתנה לרעה בעקבות תוצאות הבחירות היום", ציינו רבני האיגוד.