בית שמעון פרס
בית שמעון פרסצילום: דנה שרגא - משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ''ל גדי איזנקוט השתתפו היום (חמישי) בטקס הסרת הלוט בכניסה לבניין משרד הביטחון בקרייה בתל אביב, שייקרא מעתה "בית שמעון פרס", על שמו של הנשיא התשיעי שנפטר לפני כשנה.

מדובר בבניין של מנהל הרכש (בניין 22) בקרייה בתל אביב, שבו שכנה במשך שנים רבות לשכתו של פרס כמנכ"ל משרד הביטחון, כשר הביטחון וכראש הממשלה.

ליברמן, אמר בטקס, "שנה אחת בלבד חלפה מאז נפרדנו משמעון פרס, אבל לכולנו ברור שהוא איתנו –בוודאי בעקבות כל סימני הדרך שהותיר לנו. בוודאי בזכות עשייה של שנים שמוּרגשת בכל מקום. שמעון פרס היה, ללא ספק, אחד מהאנשים שתרמו רבות לביטחון ישראל, אם זה כמנכ"ל משרד הביטחון, כבר בגיל 29, כשר הביטחון, כראש ממשלה וכנשיא. תרומתו זו ניכרת עד היום, וביטחון ישראל נשען – גם בחלוף השנים – על היסודות האיתנים שהציב. אני בטוח שהבניין הזה, שנושא מֵהיום את שמו, יהיה מצבה חיה לפעילותו רבת השנים ויזכיר לנו תמיד שביטחון דורש תעוזה, השקעה, יוזמה וחזון".

בתו של פרס ז"ל, פרופ' צביה ולדן אמרה בשם המשפחה, "אני מודה מעומק ליבי, מכל בני המשפחה על האופן הראוי והמקצועי שבו משרד הביטחון טיפלו בהנצחתו של אבי. על מהירות הפעולה, על שימת הלב לכל פרט ופרט - ועל כל טוב הטעם שבו מוצגים הדברים. במקום העבודה של אבי, בו היה מבוקר עד ערב ומבוקר עד בוקר, התנהלו ענייני הביטחון של המדינה.

מהלשכה הצנועה שלו דאגו להבטיח את ביטחונה של המדינה - מרכש ועד ייצור טילים ומטוס, מהלשכה הזאת טיפלו בענייני המשפחות השכולות, הפצועים והנכים. מן הפסוקים שבהם מופיע השורש הקשור בביטחון - אני אוהבת פסוק ממשלי: "הולך בתום ילך בטח, ומתעקש דרכיו יודע". במקום הזה, שמהיום יקרא בית שמעון פרס, אבינו הלך בתום. הוא שאף להבטיח לישראל נשק שלו נזקקה כדי להילחם, אבל לא פחות מכך להבטיח את כוח ההרתעה שלה, הוא שאף להבטיח את כוח המוח שלה בדמות מחשבים למיניהם והוא שאף לספק למדינת ישראל חברת ביטוח בדמות כור גרעיני, הוא שאף להבטיח לה כוח באוויר בים וביבשה. אבל ידע שהכוח האמיתי בא מהלב - אומץ לב. אבל משישראל התחזקה ולא היה יותר חשש שתיפול, אבינו המשיך את דרכו כלוחם שלום".

טקס הסרת הלוט
טקס הסרת הלוטדנה שרגא - משרד הביטחון