ח"כ אמיר אוחנה
ח"כ אמיר אוחנהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) יניח בימים הקרובים על שולחן הכנסת הצעת חוק אותה יזם המבקשת לעקוף את פסיקת בית המשפט העליון לפיה, החלטת שר הפנים משנת 2006 השוללת את רישיון ישיבת הקבע של ארבעה תושבי מזרח ירושלים - מבוטלת.

מדובר בשר בממשלה הפלסטינית ושלושה חברי פרלמנט פלסטיניים אשר נבחרו כולם לפרלמנט מטעם תנועה המזוהה עם ארגון החמאס.

ביוני 2006 ביטל שר הפנים דאז רוני בר און, את תושבות הקבע שלהם בשל היותם "פעילים מרכזיים במוסדות ארגון טרור החמאס". בשבוע שעבר החליט בג"צ ברוב של 6 שופטים נגד שלושה לבטל את החלטת בר און.

במטרה לעקוף את ההחלטה השנויה במחלוקת אותה קיבל בג"צ, ח"כ אוחנה מגבש את הצעת החוק שלמעשה תרחיב את תחום שיקול דעתו של שר הפנים בבואו לשלול תושבות קבע על רקע ביטחוני.

לדבריו, "מאה שלושים ותשעה עמודים צריך היה בג"צ כדי לעטוף ולהסתיר את האמת הפשוטה, הנהירה לכל כסיל למעט למשפטנים הדגולים המורמים מעם, שזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה. מוחמד אבו טיר (כתום הזקן) המנוול, פעיל חמאס צבאי מורשע, ימשיך להיות תושב קבע ולהנות מדמי הביטוח הלאומי של משלם המיסים הישראלי - כי בג"צ החליט שהוא מנהל את מדינת ישראל. בכוונתי להגיש הצעת חוק שתעקוף את ההחלטה ההזויה הזו, ויאפשר את שלילת תושבותם של אנשי החמאס. אני מציע לנשיאת ביהמ"ש העליון החדשה לפעול לבלימת ההשתוללות הפרועה של פסילת חוקים והחלטות הכנסת והממשלה ולהשבת האיזון הראוי בין הרשויות".

עוד הוסיף ח"כ אוחנה כי: "בחרנו לחיות במדינה דמוקרטית בה מי שמנהל את המדינה הם נבחרי הציבור. זוהי מדינת שלטון החוק - לא שלטון המשפטנים".