חברון: הכנות אחרונות לאירועי הסליחות והחג

בעיר האבות חברון עסוקים בימים אלו בהכנות לאירועים הגדולים הקרבים ובראשם מופעי הסליחות השבוע והאירוע הגדול בחול המועד סוכות הקרוב.

"אנחנו בשיא ההכנות", מספר לערוץ 7 אשי הורוביץ, רכז התיירות והאירועים של היישוב היהודי בחברון, כשברקע מתקינים את הציוד המיוחד על הבמה מחוץ למערת המכפלה, "רואים כאן בכל ערב אלפי יהודים שמגיעים למערת המכפלה. אנחנו מתכוננים לערבי הסליחות שיש לנו, לנשים, לגברים, למשפחות. אנחנו מביאים את כל עם ישראל להתחבר לחברון. כמובן לאחר מכן, בחול המועד יהיו הופעות גדולות לכל המשפחה וגם סיורים לכל האתרים בחברון"

האם אנשי היישוב היהודי בחברון מתרגלים לאירועים האלה שכבר נהיו בהחלט למסורת? נעם ארנון, הדובר הפעלתן מבהיר שלא: "אני יכול להעיד על עצמי, לאחר כמעט 30 שנים של אירועים מהסוג הזה, שאי אפשר להתרגל לזה, ההתרגשות לפני האירוע ובזמן האירוע, ההתמודדות עם לחצים וקשיים כמובן, ובעיקר לראות פה את עשרות האלפים, את העוצמה, את השמחה ואת ההתחברות".

"זו הגשמה של חלום", אומר לנו ארנון ומבהיר, "לא חלום שלי, אלא של אלפי שנים של יהודים שכספו למקום הזה ולא האמינו שדברים כאלה יכולים להתרחש כאן. כזאת עוצמה וכזאת שמחה והתחברות של רבבות ורבבות של יהודים - זה מרגש כל פעם מחדש, כל רגע שנמצאים פה"

אשי הורוביץ אומר שיש רבים שחוזרים ומגיעים מידי שנה, אך זה לא היה התכנון שלהם מלכתחילה: "מה שמעניין לראות פה זה שהקבועים (שמגיעים בכל שנה) זה כאלה שהיו פעם אחת ו'נדלקו' - המון המון יהודים שהגיעו פעם אחת וחששו בפעם הראשונה"

"אנחנו רואים את עצמנו פה כשליחים של עם ישראל, עם ישראל ההיסטורי", מסכם נעם ארנון, "התפקיד שלנו פה זה להיות במקום הזה, לשמור עליו, לפתוח אותו, להתחבר אליו, לקרב אליו... ואנחנו משתדלים לעשות את זה".