השר ארדן מוביל מאבק בחרם על בקעת הירדןיח"צ

המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה בראשות השר גלעד ארדן הקצה כשבעה מיליון שקלים לשנתיים הקרובות לפרוייקט משותף עם המועצה האזורית בקעת הירדן על מנת לחשוף תוצרת חקלאית מבקעת הירדן בכנסים מרכזיים ברחבי העולם.

בנוסף יממן המשרד משלחות של מובילי דעת קהל לאזור, בכדי שיוכלו להתרשם מהתוצרת החקלאית ומשיתוף הפעולה המקומי בפיתוח תוצרת חקלאית בין ישראלים לפלסטינים מתוך האמונה כי הפעילות הכלכלית בבקעה וביהודה ושומרון מהווה מפתח ליצירת קשר כלכלי ביון העמים ולחיזוק הדו קיום בין ישראלים לפלסטינים, מגבירה את הסיכוי להגיע לשלום.

בטקס הרמת כוסית לראש השנה שהתקיים בבקעת הירדן יחד עם ראשי מועצת יש"ע אמר השר ארדן כי משרדו מנסה לסייע לחקלאים שנפגעים מיוזמות סימון מוצרים ומהחרמת תוצרת כלכלית מהבקעה - וזאת לאור העובדה כי יישובי בקעת הירדן וחקלאי הבקעה נמצאים במוקד מאמצי החרם על התוצרת החקלאית ונפגעים ממסע ההכפשות שמנוהל נגדם.

"המאבק שאני מוביל נגד ארגוני החרם מונע נזקים קשים למדינה, ולכן אחד התחומים החשובים להתמקד בהם ושנמצאים בסיכון הוא החקלאות הישראלית. אנו חייבים לקדם ולחשוף את איכות החקלאות הישראלית ולהגן עליה, וכך נעשה יחד עם מועצה אזורית בקעת הירדן", אמר השר ארדן.

דוד אלחייני, ראש מועצה אזורית בקעת הירדן ויו"ר פורום ההתיישבות למאבק בחרם, אמר כי המיזם יסייע לתושבי האזור.

"התוצרת שלנו מוחרמת בחלק מהמדינות באירופה ובאמריקה, והנזק לחקלאים הוא גדול. אנו שמחים על שינוי המגמה בממשלה והסיוע שניתן על ידי השר ארדן. יחד גיבשנו תוכנית פעולה כוללת תקציב של משרד לעיניינים אסטרטגים וסוף סוף רואים פעילות אקטיבית לטובת החקלאים ונפגעי סימון המוצרים. שיסייע סוף סוף למאבק ויקדם את החקלאות ביהודה ושומרון. כחקלאים בבקעה בפרט וביהודה ושומרון בכלל, אנו רואים אור בקצה המנהרה", הוסיף אלחייני.

יו''ר מועצת יש''ע וראש מועצה אזורית מטה בנימין אבי רואה אמר כי "ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ישנם כיום 14 אזורי תעשייה שמעסיקים קרוב ל-20 אלף מתושבי הרשות הפלסטינית. יש כאלה שזה לא מעניין אותם, הם פועלים להחרים כי הם חפצים באי-קיומה של מדינת ישראל".

"החקלאות והתעשייה, בוודאי ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא לתועלת כל האוכלוסייה באזור. מבקעת הירדן אנו רוצים להוציא היום את הבשורה, בחתימה על ההסכם בשילוב ידיים כי זו אינה משימה של בקעת הירדן או תושבי יהודה ושומרון בלבד אלא של כל תושבי ישראל", סיכם רואה.