מתוך 'הנשר הגדול'
מתוך 'הנשר הגדול'צילום: דוברות כאן

בעוד שבועיים תעלה לאויר בכאן 11 סדרה דוקומנטרית חדשה בת שלושה פרקים בשם 'הנשר הגדול' שתתמקד בדמותו המרתקת ומעוררת המחלוקת של הרמב"ם.

יש הטוענים כי הרמב"ם, או "הנשר הגדול" כפי שהוא מכונה, וודאי היה מופתע מאחוזת הקבר שנבנתה לו בטבריה, וממראה המאמינים שבאים להשתטח על קברו. אך כמו כל מיתוס, גם כשמדובר ברמב"ם, לכל אחד יש גרסה משלו; מימין ומשמאל, לאנשי האקדמיה ולרבנים, אצל החרדים, הדתיים הלאומיים או החילונים.

הסדרה מתחקה אחר סיפור חייו, הגותו רחבת ההיקף, כתביו המהפכניים, ותפיסותיו החלוציות ומעוררות המחלוקת של מי שהפציע בשמי היהדות במאה ה-12 ושהשפעתו עליה נותרה בעינה גם היום ב-2017.

בנוסף, חושפת הסדרה, ממה הושפע האיש שנותר דמות בלתי מפוענחת? באיזו שפה דיבר וחשב? מה היו המאורעות שעיצבו את חייו? ויותר מכל, עד כמה נוכחות תפיסותיו בישראל ובעולם היהודי של ימינו.

אורי רוזנווקס , יוצר ומפיק הסדרה מספר, "כשיצאתי למסע הזה חשבתי שרק חילונים אינם יודעים כמעט דבר על הרמב"ם, תוך כדי יצירת הסדרה התחוור לי שגם בעולם הדתי והחרדי, קיימת אי ידיעה ויותר מכך, בהרבה מקרים מעדיפים להתעלם מהרמב"ם ולא להתמודד עם האתגרים שהוא מציב ליהדות ולישראל של ימינו".