סגן מנהל מרחב מד"א ירושלים בזירת הפיגוע בהר אדר

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הגיב לפיגוע ירי שאירע הבוקר (שלישי) ביישוב הר אדר, שבו נרצחו שני מאבטחים ולוחם של משמר הגבול. גבר נוסף בן 32 נפצע באורח קשה.

''בבוקר קשה זה אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצוע", אמר ביטן. ''יש לעצור מיידית את כניסת הפלסטינים לשטח ישראל, הטרור הפלסטיני מנצל את הרצון הטוב שלנו כדי לרצוח ישראלים''.

ח"כ ביטן קרא ''לבחון מחדש את מדיניות היתרי הכניסה לישראל ולהבין כי אין טעם במו״מ מדיני לצרכי מס שפתיים עם מי שמבקש להשמידנו''.

השר גלעד ארדן אמר כי "צריך לבחון את נושא אישורי העבודה, אך לא צריך לקפוץ למסקנות. עם זאת, צריך לערוך סגר בתקופת החגים".

השר יואב גלנט ציין כי לדעתו יש לערוך אבחנה ברורה בין טרוריסטים לפלסטינים שאינם מעורבים בטרור - ולפעול בצורה הקשה ביותר נגד מחבלים ומשפחותיהם.

"למרות שמתינו מוטלים לפנינו ואלו רגעים קשים צריך לזכור שרווחה פלסטינית היא אינטרס ישראלי. מול המחבלים צריך לפעול בצורה קשה כולל הגליית בני משפחות. את הפועלים הפשוטים יש צורך לבדוק היטב ולאפשר להם להתפרנס", דברי השר גלנט.

שר החקלאות אורי אריאל אמר כי "הפיגוע הרצחני הבוקר כואב ומחייב אותנו לקדם את תכנית ההכרעה לניצחון ישראלי מול הטרור הערבי. מעבר לפעולות הצבאיות והבטחוניות, חשוב לפעול גם במישור האזרחי על ידי הרחבת ההתיישבות ביהודה ושומרון".

השר אופיר אקוניס האשים כי "הפיגוע הוא תוצאה ישירה של נאום ההסתה השקרי של אבו מאזן באו"ם".

"באופן קבוע, זמן קצר אחרי דברי הבלע שלו - הטרור הפלסטיני מרים את ראשו. באופן לא מפתיע, בעוד ישנם נסיונות לחדש את המו"מ המדיני, החיות הדו רגליות של הטרור הפלסטיני מגיבים ברצח וזוהי הוכחה נוספת שאין פרטנר, ושכל דיבור על מדינה פלסטינית מגביר את הטרור", דברי השר אקוניס.

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר, קראה למנוע את קבורת גופת המחבל. "אסור לנו להביא לקבורה את גופת המחבל הנתעב נמר מחמוד אחמד גמל. די להתרפסות, גופתו של השטן צריכה להיות מושלכת לים כלאחר כבוד. בנוסף על כך - מחובתנו המוסרית להרוס את בית המחבל ולגרש את בני משפחתו. רק באופן הזה יימנעו המשפחות מלעודד את בניהם לבצע מעשי טבח".

סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז'קי לוי (הליכוד), אמר "ליבי עם משפחות הנרצחים ותפילתי להחלמת הפצועים. שוב הוכח שהצד הפלסטיני אולי מדבר שלום, אך מבצע טרור. שוב הוכח שאין לנו פרטנר אמיתי, והשותפות היחידה כאן היא בין ההנהגה הפלסטינית לארגוני הטרור.

''עלינו להתחזק בקרב מול המרצחים, שולחיהם והמטיפים לטרור ולהסתה הפרועה להגיב בעוצמה רבה שתבהיר שהמחיר לכל פיגוע/ניסיון פיגוע כנגד אזרחי המדינה, יהיה גבוה", הוסיף.

ראשי שדולת ארץ ישראל, ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ אמרו כי "הפיגוע הרצחני בהר אדר הוא קבלת הפנים של הפלסטינים לשליחיו של הנשיא טראמפ. לא שלום הם מבקשים אלא טרור. אנו קוראים לרוהמ להחליט עוד היום על קידום תנופת בניה בכל רחבי יו"ש. ולהבהיר למרצחים וגם למתווכים כי זו ארצנו, עליה לא נתפשר וממנה לא ניסוג".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב, קרא להגביר את הבנייה ביהודה ושומרון, בתגובה לפיגוע הקשה ליד הר אדר. "יש להגדיל את היקפי האישורים לתכנון ולבניה ביהודה ושומרון, באופן שיבהיר לכל העולם ולאויב הערבי כי באנו לארץ ישראל בכדי להשאר בה לנצח".

ח"כ ניסן סלומינסקי טען כי אסור לישראל להפגין חולשה. "ברצוני לחזק את כוחות הביטחון העושים לילות כימים כנגד הטרור הפלסטיני ושומרים עלינו. כל ויתור שנעשה על ידנו מתפרש כחולשה ומביא עלינו עוד פיגועים. רק בעמידה איתנה שלנו - ננצח".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר בעקבות הפיגוע ''כאב גדול על רצח של שלושה ישראלים הבוקר בפיגוע בהר אדר. עלינו לפעול ביד ברזל כנגד מחבלים שכל מטרתם היא לפגוע ביהודים. אני סמוך ובטוח כי צה"ל והשב"כ ישימו את ידם על שולחי המחבל הנתעב והמסיתים והם יועמדו לדין''.

לדברי גבאי, ''הר אדר הוא ישוב שלאורך שנים הצליח לבטא יחסים של דו קיום הדדי בין יהודים וערבים. הפיגוע הזה הוא גם פגיעה קשה באמון בין הקהילות והתושבים שחיים שם''.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר "בוקר קשה ועצוב מאד בפיגוע ברוטאלי שמכה בנו דווקא בחגי תשרי. נשים את הויכוחים בצד, נחבק את משפחת השכול המתרחבת, ונתפלל להחלמת הפצועים''.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה בעקבות הפיגוע כי ''לטרור הערבי לא משנה אם מדובר ביישוב יהודי בתוך הקו הירוק או מחוצה לו. הקו הזה לא באמת מעניין אותם כי הם רוצים לגרש אותנו מכאן. הרשות הפלסטינית וההנהגה הערבית המפעילים מערך הסתה משומן הם האחראים לדם שנשפך''.