אלשיך: תגובת הלוחמים מנעה חדירה ליישוב

מפכ"ל המשטרה רנ''צ רוני אלשיך הגיע לזירת הפיגוע שאירע הבוקר (שלישי) בהר אדר, בו נרצחו שני מאבטחים ולוחם של משמר הגבול.

אלשיך אמר לכתבים, "אנחנו פותחים את הבוקר עם אירוע חריג ורע. אנחנו נמצאים בהר אדר במעבר של עובדים שמגיעים לפה כל בוקר. עם הגעתם מגיע לפה מחבל שמוחשד על ידי רבש"ץ היישוב, המאבטחים ושוטרי מג"ב.

''הוא נבדק בשלב ראשון ומיד לאחר מכן שולף אקדח, ובטווח קצר פוגע בשני מאבטחים ובשוטר מג"ב, ופוצע את הרבש"ץ. המחבל נורה ונהרג".

המפכ"ל ציין כי המחבל החזיק בהיתר עבודה ביישוב, ומוכר על ידי מי שמקבל את הפועלים בבוקר. ''מדובר במשימה שגרתית. הוא פותח באש על הסובבים איתו. התגובה המהירה של לוחמת ולוחם, אחד מהג'יפ ואחד ליד הג'יפ הביאה למותו ולסגירת האירוע. ללא הירי הוא היה ממשיך במשימתו הרצחנית.

''זה אירוע קשה, לשם הולכים כל הפיגועים. מחפשים את העורף, המעברים והמקומות בהם יש מגע קצר עם כוחות הביטחון. הפעם המחיר הוא כבד מאוד בפגיעה במאבטחים ובשוטרי מג"ב שעושים את המשימה הזו".

לדברי אלשיך, אין פרופיל מסוים שמאפיין את המחבלים ולכן קשה למנוע את הפיגועים הללו. ''אנחנו רואים מבוגרים, מבוגרות, נשים נשואות, צעירים. אפשר לראות שחלק נכבד מהמפגעים הם כאלה שיש להם רקע אישי, מה שראינו פחות באינתיפאדה השנייה. זה יכול להיות כל אחד שמחליט שנמאס לו ואת זעמו הוא מכלה בפיגוע".

השר ארדן בזירת הפיגוע בהר אדר

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בזירת הפיגוע כי "הפיגוע הזה מוכיח שוב שאנו חיים בעידן שבו העורף הפך לחזית. שוטרים, מאבטחים ואזרחי ישראל הם אלה שמתמודדים קודם כל עם אירועי הטרור".

ארדן הדגיש כי "שוטרי מג"ב בפעולה מהירה ונחושה מנעו פיגוע קשה הרבה יותר".