אלישיב רייכנר
אלישיב רייכנרצילום: יוני קמפינסקי

הסופר והעיתונאי אלישיב רייכנר ישתתף אחר הצהריים (שלישי) בוועידת הרעיונית של מפלגת הבית היהודי, וינחה פאנל בנושא ''תל אביב-פריפריה - מהו המרחק האמיתי?''.

הוועידה תועבר בשידור חי כאן באתר ערוץ 7

בשיחה עם ערוץ 7 אומר רייכנר שכתושב ירוחם וכאיש הציונות הדתית הוא באמת מאמין שלבית היהודי יש את היכולת האמיתית לקרב בין המרכז לפריפריה, "בפאנל שלנו ננסה לברר יחד עם מומחים שונים איפה מפלגת הבית היהודי יכולה לתרום לצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז".

לדבריו הפערים עדיין גדולים אך יש גם אופטימיות, "נהוג לומר באירוניה שטווח הנסיעה מתל אביב לפריפריה גדול יותר מהפריפריה לתל אביב, לצערנו בתחום החינוך הרווחה והדיור יש עדיין מה לעשות כדי לצמצם את הפערים למרות שיש דברים שבהם הפריפריה דווקא מובילה - בקהילתיות, בזיקה למסורת ובחיבור בין אוכלוסיות".

רייכנר סבור שמפלגת הבית היהודי עשה לא מעט למען תושבי הפריפריה. "שר החינוך נקט בצעדים גדולים בתחום התקצוב הדיפרנציאלי, יש עשייה בסיעת הבית היהודי כדי לעודד השקעה כלכלית בפריפריה שלילדים כאן תהיה נקודת זינוק שווה לילדים במרכז הארץ.

''יש גם עיסוק בנוער בסיכון. בתחום הדיור לא נעשה מספיק, בעניין הזה נשמע את יצחק לקס איש הציונות הדתית שהיה יו"ר עמידר, על המצוקה והמחסור".

לדבריו רוב המפלגות נזכרות בפריפריה רק לפני בחירות, "לפני בחירות כולם עוסקים בפריפריה, השאלה אם זה רק דיבורים או שזה עובר לעשייה ולכן אני מברך על כך שהבית היהודי בחר להעלות פאנל על הפריפריה.

''הנושאים המדיניים תמיד דוחקים את הנושאים החברתיים, אז ברור שיש תמיד סדרי עדיפויות והנושא הביטחוני מעסיק את כולם אבל יש אפשרות שחלק מחברי הכנסת יקדישו את רוב זמנם לעשייה חברתית וגם השרים בתחומם, אם זה במשפטים, בחינוך, בחקלאות ובהסדרת ההתיישבות הבדואית. גם בתחום הרפואה אנחנו נמצאים בפיגור - יש מצוקה של כוח אדם ומיטות וכמובן בתחבורה כי למרות שיש הרבה פיתוח יש עדיין הרבה למה לעשות".

"הציונות הדתית והאליטות שלה נמצאות ביו"ש, בפתח תקווה, בגבעת שמואל וירושלים, הגרעינים התורניים - עם כל הכבוד לכמה מאות משפחות או אלפי משפחות - הם עדיין טיפה בים. אני ממליץ בחום להגיע לגור בפריפריה, כאן בנגב יש איכות חיים וחיים רגועים עם קהילתיות וחיבור בין האוכלוסיות, קרבה לטבע ובלי פקקים.

''כולם מוזמנים לנצל את ההזדמנות בסוכות ולהגיע לפסטיבל הפיוט והניגון בירוחם ולטעום מהחיים בנגב", הוסיף רייכנר.