צפו: הכוחות פועלים בכפרו של המחבל

מאות מלווים הגיעו אחר הצהריים (שלישי) לבית העלמין הצבאי בבאר יעקב להשתתף בהלווייתו של לוחם משמר הגבול, סמ"ר סולומון גברייה (בן 20), שנרצח הבוקר בפיגוע סמוך ליישוב הר אדר.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ספד לגברייה, "שוב ושוב מג"ב בחזית ובחוד משלמים את המחיר הכבד, אתה סולומון היית אדם ערכי ששם את טובת המדינה לפני טובתו האישית".

השר גלעד ארדן ספד גם הוא לסולומון ואמר, "נעמוד חזקים ואיתנים ודרכנו היא זו שתנצח – המחבלים הארורים לא ישיגו דבר".

במקביל החלה בהר המנוחות בירושלים הלווייתו של אור אריש, תושב הר אדר, ששימש כמאבטח בשער הישוב ונרצח בפיגוע הבוקר.

מוקדם יותר הובא למנוחות בישוב אבו גוש יוסף עותמאן, המאבטח בן ה- 25 שנרצח גם הוא בפיגוע. מסע הלוויה החל במסגד באבו גוש ומשם יצאו המלווים לעבר בית הקברות.

שרת התרבות מירי רגב השתתפה בהלוויה ואמרה, "קמנו הבוקר לבוקר מזוויע עבור המשפחה והחברים ועבור כל האזרחים. שני אנשים הלכו לעבודה - אחד טוב והשני רע. אחד אהב את החיים והשני בא, לקח כלי נשק ובא לרצוח. איזו תהום פעורה בין השניים".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בהלוויה: "אבו גוש זה יישוב השלום. היום בא מחבל ובא לחרב את מרקם החיים האמיתי שיש כאן. באנו מכל הארץ לומר לך, אדוני ראש המועצה ותושבי אבו גוש, ולכל האזרחים הערבים במדינה - לא ניתן למחבל להרוס את מה שבנו באבו גוש. למרות הכאב הנורא, אנו מאמינים שנתגבר".

מתחקיר ראשוני עולה כי בסביבות השעה 07:30 בבוקר הגיע פלסטיני בן 37 תושב הכפר בית סוריכ, נשוי ואב לארבעה שהחזיק ברישיון עבודה בישראל, למעבר הנמצא בשער האחורי להר אדר. המחבל עמד בתור לבידוק ביטחוני במהלך מעבר של פועלים פלסטינים לשטח הישוב היהודי ועורר את חשדם של שוטרי מג"ב ומאבטחים אזרחיים המוצבים במקום. כשהורו לו לעצור, שלף אקדח ופתח לעברם בירי, שממנו נהרגו שלושה מהם. המאבטחים והשוטרים הספיקו להגיב בירי, והמחבל חוסל במקום. הנשק שבו השתמש נגנב ב-2003.