פורר על נאור: מעשה שלא יעשה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) מתייחס בראיון לערוץ 7 לפיגוע בהר אדר, הצטרפותם של הפלסטינים לאינטרפול, מסביר למה צריך עונש מוות למחבלים ומבקר את סיעת המחנה הציוני והנשיאה נאור על החרמת הטקס היום בגוש עציון.

"מדובר בפיגוע מצער במיוחד", אומר פורר, "אתה רואה את העובדה שמדובר במפגע שעבד בתוך הבתים של הישוב ומכיר את התושבים. התגובה של הכוח במקום מנעה פיגוע יותר גדול".

"אני סבור שהפיגוע צובע שוב באור אבסורדי את הרשות הפלסטינית שמסיתה ומובילה את ההסתה ואם אני קושר להחלטה של היום לצרף את הפלסטינים כחברים באינטרפול, זה קצת מצחיק שמצרפים ארגון שמסית לטרור לארגון ששומר על החוק והסדר העולמי", הוסיף פורר.

פורר התייחס לדברי מפכ"ל המשטרה אודות הקושי בטיפול במפגעים בודדים, "אני חושב שאפשר לעצור גם את המפגע הבודד וזה מתחיל בחינוך ובהסתה של הרשות הפלסטינית, ולכן אנחנו רואים שוב ושוב פיגועים ואינתיפאדות או מפגעים בודדים. עוצרים את המפגע הבודד כשעוצרים את ההסתה של הרשות הפלסטינית, כשעוצרים את ההסתה במערכת החינוך ובספרי הלימוד".

בהמשך הסביר פורר את דרישת מפלגתו לחוקק חוק שיקל על גזירת עונש מוות למחבלים, "זו דרישה שמצטרפת למערך שאמורה להרתיע. היום מחבל שיושב בכלא הישראלי נהנה מתשלומי שותפים מהרשות הפלסטינית ומשפחתו נהנית ממעמד מיוחד ואותו מחבל מחכה לעסקת מחבלים כזאת או אחרת ואת הדבר הזה צריך לגדוע. כל מפגע צריך לדעת שהוא הולך לפגוע בישראלים הוא עלול למצוא את עצמו עם גזר דין מוות. זה מופיע בחוק ואנחנו מבקשים שיהיה אפשר להכריע ברוב רגיל ולא יצטרכו פה אחד של השופטים. פניתי ליועמ"ש אחרי הרצח בחלמיש על כך שהתביעה צריכה לדרוש עונש מוות וזה מתגלגל לפתחו של היועמ"ש, שבפעם הבאה התביעה צריכה לדרוש עונש מוות".

בסיום הראיון נשאל פורר על החרמת הטקס הממלכתי בגוש עציון על ידי סיעת המחנה הציוני, שופטי בית המשפט העליון ושגריר האיחוד האירופי, "זה עניין חמור שמחרימים טקסים ממלכתיים. לא הייתי מצפה מחברי הכנסת מהמחנה הציוני להוציא את עצמם מהציבור הישראלי ולזוז עוד ועוד שמאלה. מה שעשתה הנשיאה נאור הוא מעשה שלא יעשה, היא לא יכולה להכריע איזה טקס מוצא חן בעיניה ואיזה לא. בטקסים ממלכתיים שלושת הרשויות צריכות להיות, וצריך להופיע גם נציג של בית המשפט העליון. העובדה שהם מחליטים על דעת עצמם נחצו קווים שאסור היה להם להיחצות, זה כדור שלג שהגדיש את הסאה".