שקד ונאור
שקד ונאורצילום: Yonatan Sindel/Flash 90

שרת המשפטים איילת שקד שלחה מכתב לנשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור ובו הביעה את מחאתה על התנהלותה של נאור בהחרמת האירוע הממלכתי לציון 50 שנות התיישבות.

"בעצם הודעתך, פרמת את הממלכתיות של טקס רשמי עליו החליטה הממשלה ויצרת מראית עין מוטעית של אירוע בעל גוון פוליטי", כתבה השרה שקד.

לחצו כאן לקריאת המכתב המלא

שקד כתבה עוד "הצטערתי לשמוע על החלטתך למנוע מנציג בית המשפט העליון להשתתף בטקס הממלכתי לציון יובל לשחרור יהודה, שומרון, בנימין הגולן והבקעה".

היא ציינה כי "כידוע קיומו של הטקס נקבע בהחלטת ממשלה מס' 2605 מיום 9.4.17, ומשכך מדובר באירוע ממלכתי בו משתתפים נציגי סגל א', ובכללם נציג בית המשפט העליון".

שרת המשפטים מוסיפה, "למרות שרצונך היה להימנע ממחלוקת פוליטית, הרי שהמטרה הוחטאה, ויפה כתבה התנועה לאיכות השלטון במכתב אל גברתי היום כי 'הדבר עלול לשחק לידיהם של המבקשים לצייר את בית המשפט כשחקן במישור הפוליטי, בבחינת בא לברך ויצא מקלל'".

מוקדם יותר השיבה נאור לעתירת עמותת רגבים בנושא והבהירה את עמדתה. בתשובתה לבג"ץ כתבה כי יש לבחון כל אירוע לא רק על פי הגדרתו אלא גם על פי מהותו. נאור הוסיפה כי לדעתה, השתתפות נציג הרשות השופטת באירוע אינה עולה בקנה אחד עם הסעיפים 17 ו-18 לכללי האתיקה לשופטים, לפיהם שופט לא יטול חלק במסגרת שלה זהות פוליטית או מפלגתית ולא יביע בפומבי דעה בעניין השנוי במחלוקת ציבורית.