נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אירח הערב (רביעי), זו השנה הרביעית, את מעמד הסליחות בבית הכנסת של בית הנשיא, בהובלת האמן והיוצר יונתן רזאל.

בסליחות השתתפו כ-400 אורחים, מהם חיילי הנח"ל החרדי, תלמידי מכינות קדם צבאיות, מתפללי בית הכנסת מתושבי השכונה הסמוכה למשכן ואורחים נוספים.

"בימים כאלה, עלינו לא רק להתבונן במעשים שעשינו מול אנשים ומול האל, אלא לחשוב גם על הקהילה שלנו ועל החברה הישראלית כולה" אמר הנשיא בדבריו והוסיף "כן, קשה פה לפעמים. קשה מאוד. אבל אין זה תירוץ לחטאים שכולנו חוטאים בלשוננו, במילותינו - מול מגזרים וקבוצות שלמים, מול אנשים שלא חושבים כמונו.

''גם מבחינה לאומית כל אחד ואחד מאיתנו צריך לבקש סליחה על דברים שאמר ועשה כלפי חברו. השיח הלאומי שלנו השנה חרג פעמים רבות מגבולות הטעם הטוב, השכל הישר, ממה שנכון ומה שראוי. על חטא שחטאנו בביטוי שפתיים. שהרי כולנו רוצים בטובת המדינה, בטובת חיינו, גם אם אנחנו חושבים שהדרך שונה כולנו רוצים להגיע לאותה מטרה ובאמת הגענו למטרות נעלות ב-70 שנות קיומה של מדינתנו. גם את הפנקסים האלה עלינו לאזן. ביושר, בשלמות, בכנות''.

''אחר כך אפשר להניח הכול בצד, לשרוף את הפנקסים והפנקסנות, לפתוח דף חדש ולהתחיל מההתחלה, התחלה רעננה של שנה חדשה. אני מאחל למתפללי בית הכנסת הקבועים ולכל האורחים שהגיעו השנה לסליחות, שנה טובה ומתוקה וחתימה טובה", אמר הנשיא ריבלין.