גיא פלג
גיא פלגצילום: משה שי, פלאש 90

גיא פלג, הכתב והפרשן לענייני משפט של חדשות 2, התייחס בדף הפייסבוק שלו להחלטת הרמטכ''ל גדי איזנקוט לקצר בארבעה חודשים את עונש המאסר שהוטל על אלאור אזריה.

''צריך לומר גם אם בכאב 'השפטלים ניצחו', שרון גל רשם ניצחון משפטי מזהיר", טען פלג והסביר, ''תיק הריגה סגור, מתועד, מצולם, נגמר ב-14 חודשי מאסר, בלי חרטה, בלי לקיחת אחריות, להפך - היורה גאה במעשיו ומצהיר 'הבא להורגך השכם להורגו'".

"הרמטכ"ל נכנע לאספסוף, להמון", האשים פלג וציין כי היו לכך סימנים מקדימים, כלשונו. ''עוד לפני שיכול היה להתייחס לפניית היורה להקלה בעונש, עוד לפני שפניה כזו נשלחה, קפץ לו הרמטכ"ל והבטיח 'לשקול בכובד ראש המתקה'. כאילו שיש החלטה שהרמטכ"ל שוקל שלא בכובד ראש".

''תיק אזריה לא יירשם כפי שיטענו עדת מעריציו של איזנקוט כמגדלור המסמן את ערכיות צה"ל. תיק אזריה יזכר כתיק שבו תועד חייל צה"ל יורה במחבל מנוטרל, דקות ארוכות אחרי שנוטרל, ונשלח לכלא לפחות משנה וחצי, תוך שהופך גיבור עממי", הוסיף פלג.

אתמול החליט הרמטכ"ל איזנקוט להקל בעונשו של אלאור אזריה ולהעמידו על 14 חודשי מאסר בפועל. אזריה אמר בתגובה "אני מודה לרמטכ"ל על קיצור העונש. לדבריו, הוא החליט על כך במידת החסד והרחמים, מידה שהקדוש ברוך הוא נתן בכל אחד ואחת מאיתנו".

"עם זאת", אמר אזריה, "באויבינו אין שום חסד ושום רחמים, הם תאבי רצח ומלאי שנאה''. הוא הדגיש כי פעל מתוך תחושת סכנה בזירת הפיגוע בחברון, "מול מחבל שפל שבא לרצוח - והבא להורגך השכם להורגו".