טוביה טננבאום
טוביה טננבאוםצילום: ערוץ 20

מצויד בזהות מזויפת, בעזרת ערבית טובה והרבה חוצפה, הוא נכנס למחנות פליטים אסורים לכניסה בגרמניה ובודק את תנאי החיים ואת החלומות של הפליטים המוסלמים שהשתקעו בה. הוצאת סלע מאיר.

***

העיר אריאל מזמינה את הציבור לחגוג יחד איתה יומולדת 40. ואיך חוגגים אם לא בפסטיבל? ב'סוכות אקסטרים' שיתקיים בראשון עד שלישי בחול המועד ייהנו הבאים מאומגה בגובה 30 מטר, קפיצת אמונה מגובה 8 מטר, מגדל אלפיני, קיר טיפוס, סנפלינג ועוד. גם לקטנים יהיה מתחם משלהם, ולצד כל אלה מופעי אקרובטיקה ויצירה.

***

ספרי שאלות ותשובות לילדים אינם ז'אנר חדש, אבל כשמכון ויצמן למדע מוציא ספר כזה הוא מציב שאלות מקוריות, כמו למה אנחנו לא מגדלים איברים חדשים או למה אנחנו משמינים, ועונה תשובות מחזית המדע. כמו מדענים טובים, אחרי כל תשובה מתווספת שאלה, שעליה המדענים עדיין לא יודעים לענות. '100 סימני שאלה'. עורך: יבשם עזגד. הוצאת מכון ויצמן.

***

שלל תוכניות מחכות לכם בסוכות. אחת, ותיקה וקלאסית, היא צעדת ירושלים שתתקיים ביום שלישי ותכלול שלושה מסלולים: 17 ק"מ למיטיבי לכת, 10 ק"מ לבינוניים ו‑5 ק"מ למי שפחות בקטע. אחרי הצעדה יתקיים בגן סאקר הפנינג שיכלול הופעות ודוכנים, ומצעד חגיגי לאורך שדרות בן צבי שיכלול את תזמורת צה"ל, אומני רחוב וקבוצות ייצוגיות.

לתגובות: [email protected]