הרב רא"ם הכהן סופד לתלמידו

ראש ישיבת עתניאל הרב רא"ם הכהן סופד בערוץ 7 לתלמידו הקצין אבשלום ערמוני ז''ל, תושב בית חורון, שנהרג אתמול בתאונת האימונים ברמת הגולן. בתאונה נהרג גם סמ''ר אחינעם כהן ז''ל מירושלים.

"הוא למד אצלנו בישיבה, הלך לצבא וחזר אחרי זה לישיבה ואחרי התלבטות גדולה עלה לקצינים", סיפר הרב הכהן. ''היתה לו התלבטות גדולה אם ללכת לקצינים כי הוא היה קשור לבית המדרש בצורה מאוד עמוקה אבל גם ראה את הערך של החברה, המדינה והצבא בצורה מאוד מאוד עמוקה''.

לפני שנכנס לקורס הקצינים, אבשלום ז''ל סיים ללמוד את כל סדר מועד. ''כשהוא הגיע לישיבה אחרי שלמד מסכת אחת הוא אמר לחברותא שלו 'בוא נלמד עכשיו מסכת קשה', אז הם למדו עירובין".

לדברי הרב הכהן, אבשלום היה דוגמא לחייל יהודי שהולך בדרכו של דוד המלך, "היתה לאבשלום השאיפה התורנית הגדולה שלו והאהבה לבית המדרש ואמירה ברורה שהוא רוצה לחזור לבית המדרש, ומצד שני ההליכה לקצינים הייתה מתוך אחריות, מתוך קשר עמוק גם לתורה וגם לעם ישראל מתוך רגישות מוסרית.

''אנחנו צריכים לגדל חיילים כמו אבשלום שהולכים בדרכו של דוד המלך שבשעה שהוא יושב בבית המדרש הוא מעדן את עצמו כתולעת ובשעה שיוצא למלחמה הוא מקשה את עצמו כעץ".

הרב הכהן מספר כי אבשלום היה אמור להתפלל ביום הכיפורים בישיבה, "אתמול מטלפן אלי בלילה אחד הרבנים ואומר לי 'אני יושב בבית המדרש ואני מסתכל על הכיסא שלידי וכתוב שם שהכיסא שמור לאבשלום ערמוני ליום כיפור'. מדובר כאן באדם שבאמת חי את שני העולמות".

"אבשלום היה אהוב על כולם. אבשלום היה דמות שהיה בה מעין תפילת כל נדרי, דמות שמאחדת את כולם לא בצורה של התנשאות אלא בצורה של חיות, של עומק, יושרה נוקבת מצד אחד ומצד שני בין אדם לחברו. זאת אבידה גדולה לעם ישראל ובפרט בערב יום כיפור שאלו ימי דין אנחנו צריכים ללמוד ממנו להיכנס ליום הדין מתוך שלמות בבין אדם לחברו ובבין אדם למקום", מוסיף הרב הכהן.