מנואל טרכטנברג
מנואל טרכטנברגצילום: תומר נאוברג. פלאש 90

פרופ' מנואל טְרַכְטֶנְברג מסיעת "המחנה הציוני" הודיע הערב (חמישי) על כוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים ולחזור לאקדמיה.

''אני פורש מהכנסת כדי לגבש חזון כלכלי-חברתי ליום שאחרי הניצחון", צייץ טרכטנברג בטוויטר. ''נישאר על הבמה הציבורית, מחויב לפעול אקטיבית למען המחנה הציוני ואבי גבאי''.

במקומו של טרכטנברג ייכנס לכנסת סאלח סעד, נציג העדה הדרוזית ברשימת המחנה הציוני.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הצר על החלטתו של ח"כ טרכטנברג ואמר כי ''מנו הוא סמל של הגינות, בקיאות ורצינות במערכת הפוליטית. כנסת ישראל והמחנה הציוני זכו באחד מחברי הכנסת החרוצים והמתמצאים ביותר בנושאי כלכלה וחברה.

''הוא חרט על דגלו את המלחמה ביוקר המחייה ולמען כלכלה צודקת יותר. בטוח שנמשיך לשתף פעולה בהמשך למען אזרחי ישראל. ברכות לסאלח סעד, נציג החברה הדרוזית ברשימת המחנה הציוני, שיצטרף בקרוב לכנסת", הוסיף גבאי.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, מסר "צר לי מאד על הודעתו של פרופ׳ מנו טרכטנברג. שמחתי כשנעתר לבקשתי להצטרף לפוליטיקה ולמפלגת העבודה כי אני מאמין במדיניות כלכלית חברתית שנשענת על מקצועיות, כפי שמנו הציג פעמים רבות.

''מנו הוא חבר אישי שתרם תרומה רבה לסיעת המחנה הציוני, לפעילות ועדות הכנסת ובפרט בתחום הגיל הרך. בטוחני שימשיך וישפיע רבות בכל אשר יפנה", הוסיף הרצוג.

ח״כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה לפרישתו של ח״כ טרכטנברג ואמרה ‫״חבל. מעבר לידע העצום ולכישורים, בנוסף למחויבות העמוקה לחברה ולמדינה - מנו הוא אדם ערכי וחבר מקסים, שלא ביקש לעצמו דבר. עוד יתרום רבות לישראל״.

שר האוצר משה כחלון סיפר כי "פרופ' טרכטנברג היה מהאנשים הבולטים שהתייעצתי איתם עם כניסתי לתפקיד שר האוצר. טרכטנברג תרם רבות לכלכלה הישראלית ולאזרחי ישראל בשלל תפקידים - כראש המועצה הלאומית לכלכלה, יו"ר ות"ת ויו"ר ועדת טרכטנברג.

''פרישתו של פרופ' טרכטנברג היא אבידה קשה לפוליטיקה הישראלית. אני בטוח שימשיך לתרום מניסיונו הרב לציבור ולכלכלת ישראל בהמשך הדרך", הדגיש שר האוצר.