ייני עם חבריו
ייני עם חבריוצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

ביום ראשון הקרוב, 24 שעות לאחר יום הכיפורים יצא לדרכו המחזור השישי של עונת 2017/18 בליגת העל שבכדורגל. משחקי הליגה שהוזזו ממוצאי השבת ליום ראשון, נדחו בשל יום הכיפורים, אך יש מי שגם על מועד המשחקים 24 שעות לאחר צאת הצום מותח ביקורת.

אמש, לאחר משחק הכדורגל במסגרת המחזור השני של שלב הבתים בליגה האירופית, משחק שהסתיים בתיקו 0:0 מכובד מול ויאריאל הספרדית, מתח קפטן המכבים מת"א שרן ייני ביקורת על מנהלת הליגות בכדורגל.

לדבריו של ייני, קיום מחזור המשחקים הקרוב 24 שעות לאחר צאת הצום הוא טעות. "זו החלטה לא חכמה לעשות מחזור ליגה אחרי יום כיפור", טען הקפטן התל אביבי.

"אני לא צם, אבל יש הרבה שחקנים במכבי תל אביב ובכל הליגה שצמים. אנשים כל הזמן מדברים על סוגיית הכדורגל בשבת, אבל שכחו שלא היה דבר כזה שצריך לשחק כדורגל אחרי יום כיפור. זה חוסר אחריות לגבי השחקנים כי אחרי צום אנשים צריכים להתאושש יום או יומיים. לנו אולי יהיה יתרון כי יש לנו הרבה זרים שלא צמים אבל היה צריך לדחות את המחזור הזה".

גם מאמן התל אביבים, ההולנדי ג'ורדי קרויף התייחס למשמעות היום הקדוש, כשנשאל במסיבת העיתונאים בתום המשחק אם יש מישהו ממנו הוא צריך לבקש סליחה. "אני לא מרגיש שאני צריך להצטער על משהו. סך הכל אני יודע לכבד את היום הזה ואת המסורת הזו. אהיה בבית שלי ואכבד את יום כיפור".