ספאחיה מתדרך את שחקניו. הערב דרבי ראשון
ספאחיה מתדרך את שחקניו. הערב דרבי ראשוןצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

עונת 2017/18 של הכדורסל יוצאת לדרך. אחרי פגרה ארוכה בת חודשיים תצא לדרך הערב (ראשון) סוף סוף עונת 2017/18 של הכדורסל הישראלי.

כמו בכל 11 השנים האחרונות, גם השנה עוד לפני פתיחת משחקי ליגת העל, יתקייים טורניר גביע ווינר סל, טורניר קדם העונה הרשמי של ליגת ווינר סל, בפעם ה-12 ברציפות.

אחרי ההצלחה ב-2015, גם השנה מי שיארח את משחקי הטורניר יהיה היכל הטוטו שבחולון, בפעם השניה מאז הוקם. מלבד חולון, מי שעוד זכו לארח את משחקי טורניר קדם העונה אלו עשרה אולמות שונים בשמונה יישובים בארץ: ירושלים - במלחה ובפיס ארנה, גן נר, קריית אתא, חיפה, ראשל"צ, ת"א - בהיכל מנורה מבטחים ובהיכל קבוצת שלמה, חולון ונהריה.

הנתונים מלמדים כי לקבוצה שתזכה בטורניר קדם העונה, סיכוי גבוה לזכות גם באליפות כששלוש מארבע מחזיקות גביע ווינר סל האחרונות גם זכו באליפות בסוף העונה.

ולמי הסיכויים הגבוהים ביותר? אם לבחון על פי הסטטיסטיקה, אזי שלמכבים מת"א סיכויים גבוהים במיוחד שכן מלבד העובדה כי זו מחזיקה בשיא הזכיות של המפעל בכל הזמנים עם שישה גביעים, העא גם הקבוצה האחרונה שזכתה בגביע שנתיים ברציפות - ב-2012 וב-2013.

מלבד המכבים מת"א, גם האלופה ומחזיקת גביע ווינר סל אשתקד, הפועל ירושלים בעלת סיכויים לא רעים לזכיה כשזו זכתה בארבעה גביעים, האחרון שבהם בעונה החולפת כשניצחה בגמר את הצהובים מת"א בגמר שהתקיים באולם עין שרה שבנהריה בתוצאה 62:77.

טורניר קדם העונה שיצא לדרכו הערב ייפתח עם שני משחקים. בראשון יתמודדו מכבי ראשל"צ והפועל אילת, ובשני והמרכזי שבהם ייפגשו שתי הקבוצות של תל אביב - מכבי והפועל, לדרבי הראשון ביניהן לעונת 2017/18.

מכבי ת"א שלא רשמה את נוריס קול ודיאנדרה קיין מגיעה לאחר 4 ניצחונות ושני הפסדים במשחקי ההכנה שקיימה לפני פתיחת העונה, האחרון שבהם בתוצאה 90:82 לאולימפיאקוס היוונית. האדומים מנגד מגיעים עם רוח גבית של חמישה ניצחונות והפסד אחד במשחקי ההכנה וכשרק אמש סגרו את סגל הקבוצה עם החתמתו של ג'רל מקניל.

בעונה שעברה כל המפגשים בין שתי היריבות העירונית המרות הסתיימו בניצחונות של הצהובים, אך הערב על הפרקט יהיו אלו שתי קבוצות שונות בתכלית - הצהובים החליפו כמעט את כל סגל השחקנים מלבד איתי שגב הצעיר וגם ביצעו שינוי בעמדת המאמן, האדומים עם מאמן חדש בדמותו של דני פרנקו וסגל שחקנים מצומצם אך איכותי. הכל פתוח? לא בטוח.

המכבים הגיעו בכל שמונה העונות האחרונות למעמד הגמר של גביע ווינר סל, הפעם האחרונה שהודחו ברבע הגמר הייתה ב-2008 בידי הפועל גלבוע/גליל. אם זה מה שיקרה הערב, אזי שוב המכבים מת"א יפתחו את העונה בזעזוע כלשהו. בזה אפשר להיות בטוחים.

כך זה נגמר בעונה שעברה: