טוני בלייר
טוני בליירצילום: רויטרס

לאחר שווטרס, חבר מפלגת הלייבור, השווה את ממשלת ישראל למשטר הנאצי וקרא לאמנים בכל רחבי העולם להחרים את ישראל, יצא טוני בלייר להגנתה של ישראל וכינה את דבריו של ווטרס "רעל אידאולוגי".

ווטרס אמר בדבריו כי "ההשוואות בין מעשיה של ישראל למה שהתרחש בשנות השלושים בגרמניה הן כה ברורות ומובנות מאליהן" ותקף את הלובי היהודי "בעל העוצמה האדירה", כדבריו.

בתגובה, יצא ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר להגנתה של ישראל. "אני חושב שהביקורת על ישראל מצד ווטרס היא מגוחכת עד כדי כך שהיא מעידה על עוינות בסיסית לרעיון המולדת של העם היהודי. צריך להתגבר על אותה מורשת של רעל אידאולוגי שטפטף לתוך המערכת במשך עשרות שנים", אמר בלייר בראיון טלויזיוני בבריטניה.

דבריו של בלייר באו ימים ספורים לאחר שראשי מפלגת הלייבור בבריטניה הואשמו בהתבטאויות אנטישמיות. מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין, סירב להגיע לכנס של "ידידי ישראל במפלגת הלייבור", בעוד חברים אחרים במפלגה ניצלו את הכנס על מנת לקרוא "לחקור האם אכן הייתה שואה".

במהלך הראיון, שהתקיים במסגרת סרט תעודה על דעותיו של רוג'ר ווטרס והקמפיין שהוא מנהל נגד ישראל, נשאל בלייר אם דבריו של ווטרס "מהווים עלבון לששת מיליוני היהודים החפים מפשע שנספו, כאשר מתבצעת השוואה בין ישראל וגרמניה של היטלר". בלייר אמר כי "כן. אני מעריץ גדול של המוזיקה של פינק פלויד, אבל אני לא מסכים עם ווטרס והקמפיין שלו נגד ישראל. אני חושב שזה חלק מברית רחבה יותר שמסוכנת ומדאיגה אותי, שהיא הברית השמאלית-מוסלמית. זו בעיה שגדלה כל הזמן".

דוברת מטעם רוג'ר ווטרס סירבה להגיב לדבריו של טוני בלייר.