בן שימול הערב מול אילת. הצטיין
בן שימול הערב מול אילת. הצטייןצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

סוף סוף זה קרה - עונת 217/18 של הכדורסל הישראלי יצאה לדרך הערב (ראשון) עם טורניר קדם העונה הרשמי, טורניר גביע ווינר סל. שלוש פעמים פגש אלאנדו טאקר את מכבי ראשל"צ, ובשלושתן גם ניצח. הערב (ראשון), היה זה מפגשו הרביעי של טאקר עם הכתומים מעיר היין, והפעם דווקא הפסיד.

היה זה במשחק רבע גמר גביע ווינר סל שהפגיש את שתי הקבוצות שנפגשו במעמד רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל בעונה החולפת.

מי שגנב את ההצגה לטאקר היה דווקא אבי בן שימול. הרכז הוותיק הוביל ריצת 21:4 של הכתומים במהלך המחצית השניה וסחף את קבוצתו כל הדרך לניצחון בתוצאה 77:71 שמעלה אותה אל חצי הגמר.

כיאה למשחק הראשון אחרי הפגרה, שתי הקבוצות הגיעו חלודות והתקשו מאוד בהתקפה בפתיחה. לאט לאט הן החלו להשתחרר ואחרי נדנדה ארוכה, הצליחה אילת לייצר מיני-בריחה ולעלות ליתרון 6 באמצע הרבע השלישי.

את בן שימול זה רק דירבן יותר, כשזה השתלט על המשחק והחל לסדר לחבריו מצבים לקליעה. 14 אסיסטים חילק בן שימול במשחק וביחד עם עידן זלמנסון הצעיר ומארק טולפסן ברחו הכתומים כל הדרך עד לניצחון.

בחצי הגמר תצטרך ראשל"צ להסתדר ללא מרפי הולוואי שטרם הגיע ועודד ברנדוויין הפצוע, והרוטציה תהיה קצרה. קצרה מדי? ימים יגידו.

אילת, במשחקו הרשמי הראשון של מאיר טפירו כמאמנה הראתה כדורסל טוב לפרקים, ורק הפעם זה נגמר בהפסד. עם 4 שלשות בלבד מתוך 18 ניסיונות זה לא היה יכול להספיק ליותר מזה.