הצילום שהסעיר
הצילום שהסעירצילום: מתוך הקמפיין (צילום: לשכות הח"כיות)

מהומה פמיניסטית חדשה פוקדת את הארץ (מהומה פמיניסטית, מסתבר, היא תמיד רצויה במחוזותינו, שלא יהיה משעמם) - מישהו מחב"ד מוביל קמפיין ובו כ-600 ציטטות של הרבי מלובביץ' מתפרסמות על אוטובוסים בכרזות ענק. מה הבעיה, אתם שואלים? אז יש בעיה:

באחת הכרזות הללו נכתב "נסיעת האשה צריכה להיות בהסכמת בעלה, אישה כשרה עושה רצון בעלה", ומיד קמו מכל קצוות הארץ כוהנות הדת הפמיניסטית למתקפה על הקמפיין, על חב"ד, על הרבי ועל חברת דן שאוטובוסיה, לא עלינו, מעוטרים בכרזות הללו. איך יתכן שדורשים מאישה את אישור בעלה כדי שהיא תיסע באוטובוס או ברכב? אפילו באיראן אין איסורים הזויים ומטורללים שכאלה???

חברות הכנסת תמר זנדברג ומיכל רוזין (מרצ) לא הסתפקו בתחושת הזעזוע ופנו ליועמ"ש, בדרישה לחקור כיצד ייתכן שאושר הקמפיין. "מדובר בקמפיין מבזה, שוביניסטי ומסית, אשר מעודד אפליית נשים ומעביר מסר חשוך לפיו נשים הן רכוש בבעלות בני זוגן", אמרו צמד הח"כיות המודאגות. בערוץ 2 פנו למוביל הקמפיין ושאלו איך הוא מעז (הוא, אגב, השיב ביבושת, שמבחינתו אין שום בעיה בקמפיין ולא מעניינים אותו ענייני פמניזם ושוביניזם), ומשם פנו לחברת 'דן' שהפנתה אותם לחברה האחראית על הפרסומים וזו הודיעה בבהלה ובבעתה שאכן העניין ייבדק ובינתיים יוסרו הכרזות הנוראות.

מאחר והאזנתי וצפיתי בדיווחים המבוהלים סביב המודעות ברוב קשב ותשומת לב תהיתי ביני לבין עצמי למה הנזעקים והזועקים לא קוראים את כל מה שכתוב במודעה ומעדיפים לדלג על מילה אחת, קטנה אך משמעותית. הנה בפניכם המודעה כפי שהיא:

דבר מלכות
דבר מלכותצילום: מתוך הקמפיין

המילה שאותה לא קוראים נאמני כת הפמיניזם היא המילה שבסוגריים - לכאן, כלומר הרבי בסך הכול אומר לחסידיו (ואני חייב לציין למען ההגינות, אני ממש לא אחד מהם) שהגעת אישה אליו למעונו בברוקלין צריכה להיות בהסכמת בעלה. לא כל נסיעה, לא כל עליה לרכב או לאוטובוס כפי שמנסים לתאר זאת. מדובר בנסיעה אליו כדי להתייעץ.

הרבי בחכמתו יודע שהגעתה של אישה אליו להיוועץ כרוכה לעיתים בימים של נסיעה ובהוצאות נסיעה לא מבוטלות. הוא גם יודע שנתק כזה של אישה מביתה יכול לגרום לחיכוך לא בריא בין בני זוג ולכן הוא מודיע: יהודים יקרים, אני מאוד רוצה שתגיעו אליי, אבל לא על חשבון שלום בית. לכן, אנא הגיעו אליי בהסכמה ביניכם. לא שוביניזם ולא חירטוטיזם.