החוק יאכף. רחבת הר הבית
החוק יאכף. רחבת הר הביתפלאש 90

סנ"צ עו"ד מיכאל פרנקנבורג, היועץ המשפטי של מחוז ירושלים במשטרה, מבטיח לחדד בפני השוטרים המשרתים בהר הבית את הנהלים האוסרים משחקי כדורגל בשטח ההר.

הדברים נכתבו במכתב שנשלח לעו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שהלין על משחקי הכדור של נערים מוסלמים בשטח הר הבית.

"בעקבות פנייתך שב וחודד הנושא בפני שוטרי יחידת הר הבית", נאמר במכתבו של עו"ד פרנקנבורג.

על פי פסיקת בג"צ, אסורים משחקי כדור בשטח הר הבית, מפני שהם פוגעים בקדושת המקום. זאת למעט, כפי שציינה המשטרה בתגובתה, השטחים הסמוכים לבתי הספר המוסלמים בהר הבית, בהם הותר המשחק.

לפני כחודש, הבחינו עולים יהודים להר הבית כי משחקי הכדור התפרשו מאזור בתי הספר אל כלל הרחבה. פניותיהם אל השוטרים המלווים בהר לא נענו, ולכן הם פנו לעו"ד בלייכר, אשר פנה אל משטרת ירושלים במכתב, ובו דרש "לעשות כל מאמץ על מנת למנוע הישנות של מקרים כאלה, בדרך של העמדה לדין של האנשים המחללים את המקום, או למצער החרמת הכדור בו משחקים".

במכתבו ציין כי מעשים אלו הם עבירה על חוק המקומות הקדושים, שהעונש המרבי עליהם הוא שבע שנות מאסר. גם בג"צ, כאמור, הורה כי יש לאכוף את שמירת קדושת המקום ולמנוע התנהגויות מבזות כגון משחק כדורגל או פיקניקים. "התנהלות זו גורמת לחילול המקום הקדוש ופגיעה ברגשות העולים להר הבית וברגשות כל מאמין", כתב.

כאמור, המשטרה קיבלה את הטענות והתחייבה לחדד את הנהלים ולמנוע הישנות מקרים כאלו. בתגובה לדברים אמר עו"ד בלייכר: "אנו מקוים שמכאן והלאה המשטרה תפעל בנחישות גם בעניין הזה של שמירה על קדושת הר הבית מפני חילול המקום ע"י הערבים".