ח"כ נורית קורן
ח"כ נורית קורןצילום: חזקי ברוך

בעקבות ממצאי הדו"ח של מבקר המדינה על מצבם העגום של הקשישים הסיעודיים השוהים בבתים וסובלים ברובם מהזנחה של ממש ומטיפול ביתי לא מקצועי של העובדים הסיעודיים, קוראת ח"כ נורית קורן (ליכוד), חברה בועדת העבודה הרווחה של הכנסת, בראיון בערוץ 7 לעשות רפורמה במקצוע הסיעוד ולהפוך אותו לאטרקטיבי.

"על פי הדו"ח אין היום אנשים שמוכשרים לטפל בצורה טובה בקשישים הסיעודיים וצריך שיותר אנשים ילמדו את התחום כי בסוף כולנו נגיע לגיל הזקנה וחלילה נזדקק לכך. צריכים להכשיר אנשים שהם אזרחי ישראל לעבוד במקצוע הזה להעלות את היוקרה של המקצוע כדי שעוד ועוד אנשים יצטרפו למקצועות הסיעוד ואם אין ברירה אז להביא יותר עובדים זרים שיטפלו בנושא הזה אבל שגם הם יהיו מוכשרים לכך. אני רוצה שהקשישים יבלו את שארית חייהם בתוך הקהילה אבל בתנאים טובים".

ח"כ קורן סבורה שלאור אירועי האלימות שהיו כלפי קשישים מצד מטפלים יש להקפיד על הצבת מצלמות בכל מקום, "נחשפנו בשנה האחרונה לארועי אלימות כלפי קשישים מצד המטפלים ולכן אני חושבת שצריכים לשים מצלמות בכל מקום ולהפעיל תכנית לאומית שתרכז את כל הפעולות שצריכים לעשות למען הקשישים. צריכים לזכור שהאוכלוסייה בישראל הולכת ומזדקנת וגם אנחנו נהיה בסופו של דבר קשישים. יש להקים צוות בין משרדי שיטפל בכל הבעיות שמצטברות כדי שהם לא יפלו בין הכיסאות וכדי שלא יצאו תקנות סותרות מהמשרדים השונים".

לדבריה כמדינה יהודית עלינו לשים את הקשישים בראש סולם העדיפויות, "ההורים של כל אחד ואחת צריכים להיות במקום הראשון ולצערנו לא כל הקשישים ומשפחותיהם יכולים לשלם או להלין את העובדים. אמנם לקשישים אין ייצוג בכנסת אבל יש כאן שדולה שפועלת למענם שיצאה בקריאה להעלות את קצבת הזקנה. אם אנחנו לא נדאג לזקנים החברה שלנו תאבד את ערכיה, המצווה הראשונה שלנו היא כבד את אביך ואת אמך ואנחנו צריכים לשים את זה בראש סולם העדיפויות".