ארגון דאע"ש פרסם הודעה אחר הצהריים (שני) בה מסר כי הוא נוטל אחריות על הטבח שבוצע בלאס וגאס בו נרצחו לפחות 58 בני אדם ונפצעו עוד 515.

בארגון הטרור טענו כי היורה, סטיבן פאדוק, ביצע את המעשה לאחר שהצטרף לשורות דאע"ש. אלא שבבולשת הפדרלית, ה-FBI, טוענים אחרת.

"מהחקירה שלנו עולה כי אין ליורה שום קשר לארגון המדינה האיסלאמית. נמשיך לעבוד עם כל השותפים לחקירה כדי להבין לעומק את הפשע הזה ולהחזיר כאן את החיים למסלולם", אמר נציג ה-FBI.

פאדוק, תושב לאס וגאס בן 64, התגורר בקומה ה-32 של המלון, ומשם גם ביצע את הירי לעבר החוגגים בפסטיבל מוזיקה Route 91 שנערך בעיר. בחדרו בבית המלון אותרו כלי נשק רבים. עם זאת, בממשל האמריקני הביעו ספק בקשר של דאע"ש לאירוע. דובר מטעם משטרת לאס וגאס אמר אף הוא, בתגובה להודעת דאע"ש, כי לא ידוע על כל קשר של היורה לארגונים בינלאומיים כלשהם.

היורה התאבד עוד לפני שהגיעו אליו השוטרים ולא חוסל על ידיהם. בת זוגו, מרילו דנליי, שמוצאה אסייתי, אותרה בסיום מצוד נרחב שנערך אחריה ונחקרה - אך לפי דיווחים בארה"ב היא אינה חשודה שסייעה לביצוע הטבח.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו בעקבות הטבח בלאס וגאס, "שולח את תנחומיי למשפחות הקורבנות, אלוקים יברך אתכם".

הטבח בלאס וגאס היום מוגדר כמתקפת הירי הקשה ביותר בהיסטוריה האמריקנית. לאס וגאס היא הגדולה בערי מדינת נבדה שבארצות הברית. היא נחשבת לעיר נופש והימורים פופולרית במיוחד. בעיר עצמה מתקיימות גם תערוכות וכנסים מהגדולים בעולם כמו גם פסטיבלי מוסיקה.

במשרד החוץ ממשיכים לנסות ולשלול פגיעה בישראלים במהלך הטבח שהיה הלילה (שני) ליד מלון 'מנדליי ביי' בלאס וגאס בו נרצחו לפחות 50 בני אדם ועוד למעלה מ-400 נפצעו.

עד כה לא ידוע על נפגעים - אך עם זאת יש 6 ישראלים שטרם נוצר עימם קשר ובמשרד עושים מאמצים לאתרם ולוודא כי לא נפגעו. קונסול ישראל בלוס אנג'לס נמצא בלאס וגאס ומרכז את המאמצים לאיתור מנותקי הקשר. הוא סיפר בערוץ 2 כי שני ישראלים ככל הנראה שהו באיזור הירי, אך אין שום ודאות שנפגעו באירוע.

תיעוד הירי בלאס וגאס

צילום: רויטרס