מפגינים בעד ונגד הפלות מחוץ לקליניקה
מפגינים בעד ונגד הפלות מחוץ לקליניקהצילום: רויטרס

הבית הלבן הודיע אתמול (שני) על "תמיכה איתנה" בהצעת חוק של רפובליקנים מבית הנבחרים, שתאסור על ביצוע הפלות מלאכותיות אחרי השבוע ה-20 להריון.

"ילדי ארה"ב ראויים להגנות המחוזקות האלה", הודיע הממשל של דונלד טראמפ. "הצעת החוק, אם תיכנס לתוקף, תסייע ליישם את תרבות החיים שאומתנו שואפת אליה. בנוסף, הצעת החוק תקדם גישה מבוססת-מדע לחיים שטרם נולדו, מאחר שהתקדמויות (מדעיות) מהעת האחרונה חשפו שהמבנים הפיזיים הדרושים לתחושת כאב מפותחים החל מ-20 שבועות לאחר ההפרייה".

יוזם הצעת החוק הוא חבר הקונגרס הרפובליקני טרנט פרנקס מאריזונה, והיא אמורה לעלות להצבעה היום. על פי ההצעה, ביצוע הפלות אחרי 20 שבועות הריון תהיה עבירה פלילית, ועל העוברים עליה יוטלו קנסות ועונשי מאסר עד חמש שנים.

עם זאת, הנשים שיבצעו את ההפלות לא ייענשו – אלא רק מי שיסייע בידן. ההפלות יותרו במקרים של אונס, גילוי עריות, או כאשר ישנה סכנה לחיי האם.

ארגונים התומכים בהפלות טענו שהחוק נוגד את החוקה של ארה"ב וכי הוא צעד ראשון לקראת איסור על כל ההפלות.

הצעת חוק דומה הועלתה ב-2015 אך נחסמה ע"י דמוקרטים בבית הנבחרים. ההצעה הנוכחית צפויה לעבור בבית הנבחרים אך בכדי לעבור בסנאט, היא תהיה זקוקה לרוב גדול יחסית, והרפובליקנים יזדקקו לשמונה דמוקרטים לפחות שיצביעו בעדה.