לאס וגאס
לאס וגאסצילום: אייסטוק

היילי גפטמן-גולד שימשה בתפקיד סגנית נשיא ויועצת משפטית בכירה ברשת הטלוויזיה CBS –אבל פוסט שכתבה בפייסבוק לאחר הטבח בלאס וגאס הוביל לפיטוריה ולגל של שנאה המופנה נגדה.

גפטמן-גולד השתמשה במושג המעליב Repugs ביחס לרפובליקנים (שילוב של "רפובליקנים" ו-repugnant, או דוחה) וכתבה: "אם הם לא עשו כלום כשילדים נרצחו, אין לי כל תקווה שה-Repugs יעשו אי פעם את הדבר הנכון. האמת היא שאין לי אפילו סימפטיה [כי] אוהדי מוזיקת קאנטרי הם בדרך כלל נושאי-נשק רפובליקניים".

דבריה לגבי "ילדים שנרצחו" מתייחסים ככל הנראה לטבח בביה"ס סנדי הוק, ב-2012, שבעקבותיו התעורר מחדש הוויכוח בין ימין לשמאל בארה"ב לגבי הטלת הגבלות על אחזקת ונשיאת כלי נשק – כפי שקורה בכל פעם שמתרחש אירוע ירי רב נפגעים.

פרופיל הפייסבוק של גפטמן-גולד
פרופיל הפייסבוק של גפטמן-גולדצילום מסך

אתמול (שני), לאחר שדבריה של גפטמן-גולד פורסמו בתקשורת הימנית, הודיעה CBS על פיטוריה. "האדם הזה, שהיה עמנו למשך שנה בערך, הפר את הסטנדרטים של החברה שלנו ואינו מועסק עוד ב-CBS", מסרה החברה לעתונות. "עמדותיה כפי שהובעו במדיה החברתית הם לחלוטין בלתי מקובלים עלינו ב-CBS. לבבותינו עם הקורבנות בלאס וגאס ועם משפחותיהם".

גפטמן-גולד עצמה מסרה הודעת התנצלות לרשת "פוקס ניוז". "אני חשה צער רב על שהקטנתי את החשיבות של כל אחד מהחיים שהושפעו ע"י הטרור של סטיבן פאדוק אמש ועל הכאב שמילותי גרמו לאהוביהם של הקורבנות", כתבה. "הערותי המבישות לא משקפות (...) את אמונותי האמיתיות".

"אני מבינה ומקבלת את כל התוצאות שגרמו מילותי", סיימה.

הידיעות על דבריה של גפטמן-גולד ועל פיטוריה הולידו כצפוי נחשול של גינויים מאזרחים. בעמוד הביוגרפי של גפטמן-גולד באתר Everipedia היה מי שכתב "את מביישת את ערכי היהדות, יממה אחרי יום כיפור" ו"את מוציאה ליהודים שם נורא".

אחרים פרסמו עצומה הקוראת לבטל את רישיון עריכת הדין של גפטמן-גולד. רבים טענו כי דבריה משקפים הלוך רוח נפוץ בקרב העילית המתנשאת והעשירה של ארה"ב, ומזכירים גם את אמירותיה של הילארי קלינטון לגבי "סל המגונים" אליו ניתן להשליך מחצית מבוחרי דונלד טראמפ.