הרודיון
הרודיוןצילום: Nati Shohat/Flash90

שמורות הטבע ביהודה ושומרון יהיו פתוחות לאלפי תיירים ומבקרים, שיבואו לפקוד את האתרים השונים בימי חג הסוכות.

בין האתרים ניתן למצוא את ההרודיון, עיינות צוקים, מערות הקומראן, ועוד אתרים רבים להם היסטוריה ארוכה עם ארץ ישראל והעם היהודי.

באתרים השונים ניתן יהיה לראות הצגות משפחתיות, לחוות סיורים היסטוריים, ולצפות בנופי הטבע הייחודיים של אזור יהודה ושומרון.

בגן הלאומי הרודיון ניתן יהיה להצטרף למסע היסטורי וללמוד את התשובות לשאלות – כמה זמן לוקח לבנות הר? כמה כוח צריך בשביל לזרוק אבן בליסטרה? שאלות אלו וחידות נוספות יפתרו בסיור עם שחקני תיאטרון 'מקום', שיתקיימו בימים ראשון עד שלישי בחול המועד סוכות. הסיורים ללא תשלום נוסף מעבר לתשלום הכניסה לאתר.

באתר הקומראן יתקיים מסע תיאטרלי בשיתוף תיאטרון 'מקום', המלמד על היסטוריית מגילות הקומראן העתיקות שנמצאו על ידי נער בדואי לפני כשישים שנה. השחקנים לוקחים אתכם למסע חוויתי ומצחיק בעקבות סוחרי עתיקות, סוכני מוסד, ציידי אוצרות וארכיאולוגים, שכולם רוצים לשים את היד על דבר אחד - המגילות הגנוזות של קומראן.

באתר הקומראן ניתן גם לעבור סיור חוויתי בין עתיקות היישוב היהודי ששכן באזור, וללמוד על כת 'היחד', שהתגוררה בישוב וכתבה את המגילות העתיקות. גם הפעילויות באתר הקומראן ללא תשלום נוסף מעבר לתשלום הכניסה לאתר.

קצין מטה שמורות טבע במנהל האזרחי, נפתלי כהן, אומר כי "זה מספר שנים שאנו מקיימים פעילויות משפחתיות בשמורות הטבע ביהודה ושומרון, ואנו שמחים לראות בכלל האתרים משפחות שבאות ללמוד על ההיסטוריה האזורית. גם השנה אנו מזמינים אתכם לבוא, ללמוד ולחוות בעצמכם את הסיפורים באתרינו השונים".