גילברט הערב מול שחקני הרצליה. בלתי ניתן לעצירה
גילברט הערב מול שחקני הרצליה. בלתי ניתן לעצירהצילום: אתר מנהלת הליגה

שלב הבתים של מפעל היורופקאפ מתרחק מהרצליה. למרות שהצליחו לחזור מהפרש דו ספרתי עד למרחק נקודה אחת בלבד במהלך הרבע הרביעי, הפסידה הערב (שלישי) בני הרצליה לפורטו הפורטוגלית בתוצאה 68:65 והתרחקה מעט מהאפשרות להעפיל לשלב הבתים של מפעל היורופקאפ האירופי.

הכחולים לבנים מהרצליה שמיעטו להפסיד בעונה שעברה באולמם הביתי, וכבר השיגו העונה ניצחון ביתי על אוסטרוב הפולנית אותה עברו בסיבוב הקודם, לא הסתדרו עם האיכות של שחקני היריבה הפורטוגלית ולמרות זאת לאחר 10 ראשונות של משחק פיגרו בשתי נקודות בלבד, עם 17:15 אחרי ריצת 0:9 בראשותו של קנאסביק.

ריצת 17:2 מטורפת של האורחים מפורטוגל בראשותו של מרכוס גילברט שקלע כל אימת שהתחשק לו תפסה את המקומיים לא מוכנים, ולמרות זאת גם הפעם התוצאה הסופית לא הייתה כזו רעה, כשארצ'י פתח בריצת 0:8 לזכות הרצליה ולהפסקת המחצית ירדו שתי הקבוצות כשלוח התוצאות הראה 37:32 לזכות האורחים.

אל הרבע השלישי עלו שחקני הרצליה בטירוף וכבר ראו כיצד הם מצליחים להפוך את התוצאה בפעם הראשונה במשחק, אבל זה היה רק כמעט כשבורובניאק והאנלי מנעו מהפך והורידו את האורחים לקראת הרבע האחרון והמכריע ביתרון 10 נקודות, 55:45.

הרבע האחרון היה מתוח ודרמטי ביותר אך גם בו הרצליה לא הצליחה להפוך את התוצאה, ובסיום פורטו שמרה על הפער הסביר ומשיגה מקדמה גדולה לקראת משחק הגומלין בין שתי הקבוצות הללו שיתקיים בשבוע הבא. הרצליה שחזרה למפעלים האירופיים לאחר שנות היעדרות, תודח מוקדם מהצפוי מאירופה?

קלעו להרצליה: אדריאן וגרין 14 כ"א, דאוסון 10, קנאסביק, ת'יימס וארצ'י 8 כ"א, סינגר 2, רוזנברג 1.