טראמפ עם בכירי הצבא, הלילה
טראמפ עם בכירי הצבא, הלילהצילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה (שישי) להסכם הגרעין עם איראן, על רקע הדיווחים ולפיהם אין בכוונתו לאשרר את ההסכם אלא להעביר את ההחלטה לידי הקונגרס.

בתום פגישה עם מפקדי הצבא בבית הלבן אמר טראמפ כי "אסור לנו לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. המשטר האיראני תומך בטרור ומייצא אלימות, שפיכות דמים וכאוס לרחבי המזרח התיכון.

''לכן אנחנו חייבים לשים קץ לתוקפנותה המתמשכת של איראן ולשאיפות הגרעיניות שלה. הם לא קיימו את רוח ההסכם", הבהיר הנשיא.

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח אמש כי נשיא ארצות הברית טראמפ לא מתכוון לאשרר את הסכם הגרעין עם איראן בשבוע הבא.

טראמפ יסביר כי ההסכם שנחתם על ידי קודמו בתפקיד ברק אובמה, לא עומד בקנה אחד עם האינטרסים הלאומיים האמריקניים. הנשיא צפוי להעביר את הנושא להכרעה בקונגרס.

הנשיא צריך להודיע בתוך תשעה ימים האם הסכם הגרעין יישאר על כנו או לחילופין להתנער ממנו ואף להביא לביטולו. בעבר אמר טראמפ כי ההסכם עם איראן הוא "בושה לארה"ב" וקרא למעצמות האחרות שחתמו על ההסכם לבטל אותו או לפתוח במשא ומתן עם טהרן במטרה לשנותו.

כעת שוקלים בסביבתו של הנשיא לנקוט בתוכנית פשרה: טראמפ יודיע שההסכם לא עומד בקנה אחד עם האינטרסים של ארצות הברית, וייתן לקונגרס 60 יום להחליט האם להטיל עיצומים על איראן.

"הממשל מצפה לחלוק פרטים על האסטרטגיה האיראנית שלנו בזמן המתאים", אמר הלילה מייקל אנטון, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן.