טנק צה"ל
טנק צה"לPhoto by Ofer Zidon/FLASH90

מפקד זרוע היבשה, האלוף קובי ברק, לא מביע חרטה על החלטתו להוריד את רף הקושי באימוני הגדודים המעורבים שבהם משרתות לוחמות, על אף העובדה שצה''ל מוריד את רמתו המבצעית באותם הגדודים.

בראיון לבן כספית בעיתון "מעריב־סופהשבוע" אמר ברק כי הלוחמות והלוחמים בגדודים מעורבים מתרכזים בהגנת הגבולות של ישראל ופחות בלחימה בטרור.

''בגדוד כזה לא באמת צריך להסתער עם מא"ג על קונצרטינה, מה שחייל גולני או גבעתי יעשה בלבנון", סיפר האלוף. ''גדוד חי"ר קל צריך להתמחות במשימה שלו. אנחנו מתאימים ובודקים את זה בקפדנות בהקשרי הצורך המבצעי. הגדודים האלה עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר".

על הניסיון לשלב נשים בחיל השריון אמר מפקד זרוע היבשה כי הנשים בטנקים ''עוברות את הבסיס שנדרש בטנקאות, ואת התרגולות שמותאמות להגנת גבולות. הטנק שבו יהיו, אם יהיו, הבנות, לא יתמרן בלבנון, אלא יצורף לגדוד ברדלס או לאוגמ"ר 80, לצורך הגנת גבולות.

''אני לא רואה דיביזיות אויב מסתערות שם לכיוון שלנו. אלה טנקים שאולי יידרשו לירות פגז על האויב מעמדות קבועות, והמסלולים מותאמים לצורך הזה. אנחנו בודקים את זה".

כשנשאל איך מתקדם הפיילוט השיב האלוף ברק "הן מתפעלות את הטנק מצוין. מדאיג אותי אם ברמה הפיזית יוכלו להכניס פגז 120 מ"מ לתותח, אנחנו מתאימים את התהליכים, ומה שמוביל אותנו זה רק הצורך המבצעי. בינתיים, זה נראה בסדר גמור".