הבן היתום שר את מנגינת אביו ונפרד

למעלה מאלף בני אדם השתתפו במסע הלוויתו של ראובן (מוטי) שמרלינג בן ה-70 שנרצח בערב חג הסוכות בפיגוע בכפר קאסם.

המשפחה הקרובה והחברים הגיעו לישוב אלקנה כשהם לבושים בחולצות יום ההולדת שהוכנו למסיבה שתוכננה בטרם נודע על הרצח המזעזע. בהלוויה משתתפים חברי כנסת, תושבים, קציני צה"ל וחברים.

הבן, שי ספד, "אבא, כולנו יודעים איזה איש חסד היית. כמה תמים היית בחיים שלך. האמנת לכל אדם, גם כשהוא רימה אותך. לא הבנתי איך זה אפשרי. אמרת שמה שצריך לקרות יקרה. איזה חסיד היית.

אמרת בתפילה: בראש השנה ייכתבון וביום הכיפורים ייחתמון. מי יחיה ומי ימות. מי בחרב ומי בחיה. מי בחניקה ומי בסקילה'. אבא, מי חלם שהחיה עם חרב תהרוג ותסקול אותך?".

"אליך התקשרתי כשיש בעיה. בלי שיפוטיות ורק עם רצון לעזור מבלי לקבל דבר בתמורה. כולנו מצטערים אם פגענו בך, או זלזלנו. אני מודה לך על השנים הנפלאות שהיית איתנו".

"היינו צריכים להיות עכשיו בחגיגות השבעים שלך, וכמו שכתבנו על החולצות שהוכנו לך 'שתישאר צעיר לנצח'. אלוקים, אנא שמור על אבא ותן כוח לאמא ולכל המשפחה".

הלווית ראובן שמרלינג הי"ד

עידית בתו של ראובן ספדה, "הכל היה מוכן ליום ההולדת שלך. הכנו שיר ומצגת, חולצות אבל חתן השמחה לא נמצא. לא הספקנו להיפרד ולומר לך כל כך הרבה דברים חשובים. תודה על אהבה ענקית, על חיוך קורן, על שמחת החיים, על זמירות השבת, כל העזרה במהלך השנים, תודה על היותך סבא כל כך משמעותי לנכדים, על אהבת האדם. תודה על התחושה שאתה מיליונר, על השנים שלנו ביחד. רק יומיים חלפו ואתה כל כך חסר. חמול עלינו ועל טפינו ונקום נקמת דם עבדיך השפוך".

קולו של ראובן הושמע בהלוויה - הקהל בכה

הדר, אחת הנכדות של ראובן, "סבא זה לא נתפס. אנחנו יושבים אצלכם בחג. מחכים שתניף את אחד הילדים קטנים. אתה כמו דוד המלך שנולד ומת באותו היום. גם אתה דמות מרשימה כמוהו, אבל אתה שלנו. בנסיעות לים, השירים שהמצאת, באוכל, הביחד שלך ושל סבתא. אני אוהבת לתאר אנשים לפי העיניים שלהם. את שלך אי אפשר לתאר חוץ מזה שהן הכי יפות בעולם. נתת לכל אחד את התחושה שהוא הכי טוב בעולם. העיניים שלך ילוו אותנו בכל שלב שנעבור בחיים".

ח"כ ניסן סלומיאנסקי אמר, "אהבתי את ראובן. איש חסד, טוב לב. בעבר יהודים יכלו רק להתפלל לנקמה, כיום, אנחנו פונים מכאן בקריאה לממלכתנו (למדינה). לא יכול שבמרכז של המדינה שלנו דם יהודי יהיה הפקר. אנחנו פונים לכוחות הביטחון: עד כאן. לא יותר. מקווים שיושמדו קני הנרצחים גם בכפר קאסם".

ח"כ מוטי יוגב באלקנה

בני משפחתו של שמרלינג, בהם ארבעת ילדיו ו-19 נכדיו, הגיעו ביום רביעי ערב החג ליישוב כדי לחגוג את יום הולדתו, אולם אז שמעו כי אחד מילדיו איתר את גופתו בכפר קאסם מתבוססת בדמה.

בני המשפחה הגיעו לביתו של ראובן, ותכננו לחגוג היום בסעודת חג הסוכות. הם הצטיידו בחולצות עליהן נכתב "סימן שאתה צעיר" כמחווה לסבם האהוב.

"במקום לחגוג, הוא נשחט בידי בן בליעל", אמר אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה. "מדובר בצדיק, בן למשפחה שורשית באלקנה, רק ביום כיפור האחרון היה החזן בית הכנסת במועצה".

הנכדה סופדת לסבה