הג'ודוקא שגיא מוקי
הג'ודוקא שגיא מוקיצילום: באדיבות הועד האולימפי

יום מוצלח לספורטאים הישראלים באליפויות אירופה השונות. בזמן שנבחרת הכדורגל של ישראל איכזבה אחרי עוד תוצאה רעה וכדורגל חלש (ניצחה רק 0:1 את נבחרת ליכטנשטיין החלשה, נ"ו), והכדורסל הישראלי עושה נשימות אחרונות לפני תחילת עונת 2017/18 באופן רשמי מחר (ראשון), שני ספורטאים ישראליים - שגיא מוקי וארטיום דולגופיאט הביאו לכבוד וגאווה עבור ישראל כשכזו במדליות זהב וכסף, בהתאמה.

מספר ימים לאחר הודעתה המפתיעה של הג'ודוקא הישראלית ירדן ג'רבי על פרישה ממזרן הג'ודו, חברה לענף, הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי, זכה במדליה - במדליית הזהב.

ההישג של מוקי נחשב לגדול עוד יותר בשל העובדה כי מדובר בזכיה הראשונה שלו בקטגוריה החדשה אליה עבר מיד לאחר משחקי האולימפיאדה - קטגוריית עד 81 ק"ג.

מוקי גבר בגמר הגרנד פרי טשקנט, על יריבו המונגולי דגבאסורן ניאמסורן והצטרף בכך לצמד הג'ודוקאיות הישראליות שזכו כבר אמש במדלייות - לבטינה טמלקובה שזכתה בזהב בקטגוריית עד 52 ק"ג ותמנע נלסון לוי שקטפה מדליית כסף בקטגוריית עד 57 ק"ג.

בדרך למדליית הזהב הראשונה שלו בקטגוריה החדשה, גבר מוקי באליפות שמתקיימת באוזבקיסטן על הג'וודקא הרוסי גאג'יק זקאריאן, בקרב שארך שלוש דקות ו-42 שניות, ועל יריבו האוזבקי שארופידין בולטאבואב אחרי שלוש דקות גם כן, ועל יריבו האזרי פגאן גולוזאדה.

בקרב הגמר נגרר מוקי לניקוד זהב, בו מאזן העונשים השתווה ואחרי 2:30 דקות בהארכה, הישראלי ביצע תרגיל נהדר והכריע עם ווזארי שהביא לו את המדליה הראשונה ועוד זו הבכירה מכולן - מדליית הזהב.

כאמור, ספורטאי ישראלי נוסף הביא לגאווה ישראלית - ארטיום דולגופיאט המתעמל בן ה-20.

דולגופיאט הפך הערב (מוצאי שבת) למתעמל הישראלי השני בהיסטוריה שזוכה במדליה באליפות העולם. כשבגמר תרגיל הקרקע באליפות שמתקיימת במונטריאול קיבל ציון של 14.533 על תרגיל בדרגת קושי גבוהה - מה שהספיק לו כדי לתפוס את המקום השני ולקטוף את מדליית הכסף בתחרות בקנדה.

דולגופיאט מצטרף עם הזכיה במדליה לאלכס שטילוב, שלקח שתי מדליות ארד באליפויות עולם, גם כן בתרגיל הקרקע בלונדון 2009 וטוקיו 2011.

המדליה בה זכה הערב דולגופיאט מצטרפת בכך לזכייתו במדליית כסף בגרנד פרי אוסייק, ולשתי מדליות הזהב בהן זכה במכביה ה-20 שהתקיימה בארץ לפני כחודשיים.

בעקבות הזכייה במדליית הכסף באליפות העולם, דולגופיאט יקבל מענק מיוחד של 84 אלף שקלים מהקרן המשותפת של הוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו סרגיי וייסבורג יקבל מחצית מהסכום.