תרגול הניסוך בשנים קודמות
תרגול הניסוך בשנים קודמותצילום: מטה ארגוני המקדש

היום (ראשון) אחר הצהריים יקיימו ארגוני המקדש תירגול חי של ניסוך המים ושמחת שאיבת המים ממעיין השילוח, לראשונה בשערי הר הבית. האירוע יתקיים בהשתתפות כהנים לבושים בבגדי כהונה, מזבח דמה, חצוצרות חלילים וערבות.

למעמד ניסוך המים שיתקיים בהשתתפות גדולי תורה וראשי ישיבות יירדו החוגגים משער האשפות שליד הכותל אל עיר דוד ומעיין השילוח. שם ישאבו מים ברוב עם ובשירה וזמרה.

אחר השאיבה יעלו החוגגים אל שערי הר הבית, למעמד תירגול ניסוך המים במקדש.

דובר מטה ארגוני המקדש, אסף פריד, מציין בסיפוק את העובדה כי לראשונה יתקיים תירגול עבודת המקדש צמוד למקומו המקורי בהר הבית. "עבודת המקדש הולכת ומתקרבת למקומו" אומר פריד.

מעמדי התירגול המקדש הפכו בשנים האחרונות לאירועים המרכזיים של הכיסופים לשיבת המקדש, והם זוכים להשתתפות מרשימה של רבנים, ראשי ישיבות וחברי כנסת.

בין הרבנים ששיגרו את ברכותיהם למעמדי תירגולי המקדש נמנים גדולי הרבנים כמו הרב דב ליאור והרב נחום רבינוביץ. הרב אריה שטרן רבה של ירושלים, והרב שמואל אליהו רבה של צפת שאף השתתפו בעצמם בתירגולים ולצידם של הרב יעקב מדן, הרב שבתי רפפורט, הרב אורי שרקי, הרב בניהו ברונר, הרב מנחם בורשטיין, והרב יהודה קרויזר רבה של מצפה יריחו.

"התירגול נועד לעורר את הכיסופים, להמחיש ללמוד ולהרגיל להחדיר את הנדרש מאיתנו לקיים בהר הבית במקדש", אומרים במטה המשותף של ארגוני המקדש ומביעים תקווה מדי שנה שהממשלה תאפשר את קיום המצוות התלויות במקדש עוד בחג הזה על פי ההלכה הקובעת ש"מקריבין את כל הקרבנות אף על פי שאין בית המקדש קיים".

"אין מתאים יותר משנת היובל לשחרור הר הבית לחידוש עבודת המקדש במקומו", אומר פריד, "אולם, גם אם הרשויות יעמדו בסירובן גם השנה, ברור לנו שככל שיותר יהודים משתתפים באירועים הללו, כן נזכה לקרבם ולעשותם".

מזבח הדמה
מזבח הדמהצילום: מטה ארגוני המקדש